Guaranteed Audience Digital Solutions: digitale out-of-home packages met verschillende mediadruk om zo goed mogelijk aan de behoeften van de klant te voldoen, met een een gegarandeerd aantal contacten. Maar het gaat niet alleen om contacten: daarachter zit ook een doelgroep, een frequentie en een homogene dekking (nationaal of regionaal).
Clear Channel kondigde begin 2023 de commercialisatie aan van haar nieuwe digitale aanbod, de Guaranteed Audience Digital Solutions. Deze modules bieden adverteerders de kracht van OOH en de impact van digitale OOH, terwijl ze een ‘audience approach’ hanteren, zonder de kracht van het medium te verstoren.
De behoeften van de klant staan centraal in deze oplossingen, of het nu gaat om dekking, kracht, budget, publiek en/of mediacomplementariteit.
Wat de behoefte ook is, er bestaat een module op maat voor elke briefing, op basis van gegarandeerde KPI’s zoals een contactvolume, dekking, aantal schermen en SOV, en dus optimale prestaties.
De voordelen van dit aanbod zijn talrijk: het is homogeen, flexibel, dynamisch en garandeert een toegang tot de ganse digitale inventaris met een betaalbaar toegangsticket en efficiënt rendement. Het zorgt ook voor een flexibelere integratie van nieuwe schermen in de inventaris, waardoor de klant kan profiteren van het volledige potentieel van digitaal en 100% optimalisatie.
“De Guaranteed Audience Digital Solutions zijn een natuurlijke evolutie van ons aanbod dat de huidige behoeften van de markt weerspiegelt. Deze nieuwe commercialisering beantwoordt aan de uitdagingen die de uitbreiding van de digitale inventaris met zich meebrengt, en tegelijkertijd bieden we gegarandeerde audience packages aan met een naadloze dekking en de nodige flexibiliteit” verduidelijkt Baudouin Van de Berg, Sales Director Clear Channel.
Naast rendement is transparantie een belangrijk element van deze commercialisering, waarbij de voorgestelde oplossingen en KPI’s volledig zichtbaar zijn. Bovendien kunnen deze modules gecombineerd worden met het papieren formaat voor een nog impactvollere campagne.
“Ik heb het langs de aankoopzijde beleefd : de transformatie van de commercialisatie in OOH van assets naar audience heeft onze gebruikelijke referentiepunten door elkaar geschud. Daarom wouden we onze benadering van audience buying heroverwegen door garanties en key performance indicators in te voeren om inkopers te helpen: ja, je koopt contacten, met de sterke punten van OOH. Met de evolutie van data (en targeting) en technologie (met name programmatic) was het doel om duidelijk meetbare oplossingen te ontwikkelen bij het plannen van DOOH-campagnes,” besluit Valérie De Coster, Head Of Research & Insights Clear Channel.
Dit nieuwe aanbod weerspiegelt het DNA van Clear Channel: het bereiken van de breedste en meest homogene dekking en tegelijkertijd volledige zichtbaarheid en transparantie garanderen aan haar klanten, om hen te begeleiden in hun digitale transformatie. Clear Channel is ook de enige reclameregie die een DOOH-oplossing kan aanbieden die op zichzelf staat en tegelijkertijd een nationale dekking garandeert. Met een evolutie van meer dan 115% van de inventaris in stations en meer dan 75% in de straat sinds 2022, garandeert het aanbod een homogene verdeling op bijna 80 stations en 92 steden op nationaal niveau, en verzekert het een dekking van 45% op de doelgroep 18-54 jarigen. De meest homogene en evenwichtige oplossing op de markt!
Foto’s
Galerij