Uniek in België – Var, RMB en Clear Channel lanceren samen een creatief multimediaal aanbod, 100% gewijd aan de Olympische Spelen. Het is een nationale samenwerking met een enorme impact op de beleving van de mediaconsument en een sterke visibiliteit voor de adverteerder.
Naar aanleiding van de Olympische Spelen in Parijs bundelen VRT, RTBF, Var, RMB en Clear Channel voor de tweede keer hun krachten met een nationaal overkoepelend sponsoraanbod. Zo creëren ze ook een unieke consumentenbeleving via de inzet van een breed scala aan mediakanalen online en offline die de Olympische Spelen toegankelijk zullen maken voor heel België.
Rudi Janssens, Chief Commercial Officer bij Var:
“In navolging van het succes van onze bekroonde AMMA-case ‘Moment of the day’, lanceren we dit jaar opnieuw een nationaal aanbod voor Belgische adverteerders. De Olympische Spelen 2024 beloven het hoogtepunt te worden van de sportzomer van 2024, zeker nu het event in Parijs plaatsvindt. Voor beide publieke omroepen en hun saleshouses is dit het uitgelezen moment om de samenwerking te bekrachtigen. Dit resulteert in een unieke aanpak voor adverteerders die een nationale dekking beogen tijdens dit mega-mediamoment.”
Grégory Vandenschrick, Sales Director bij RMB:
“Na ‘Moment of the day’, een actie die we hebben opgezet ter gelegenheid van het WK voetbal 2022, is dit de tweede keer dat vijf Belgische partners, drie regies en twee omroepen, samenwerken om een project te realiseren, waarmee adverteerders een creatieve én nationale multimediacampagne kunnen voeren rond een evenement met grote impact. We zijn ervan overtuigd dat samenwerking ons sterker en doeltreffender maakt bij onze klanten. Daarom zijn we erg blij met dit constructieve, commerciële partnership dat de complementariteit van de media centraal stelt en adverteerders een mogelijkheid tot grootschalige communicatie biedt”.
Baudouin van de Berg, Sales Director bij Clear Channel Belgium:
“Na het succes van ‘Moment of the Day’ van vorig jaar vonden we het niet meer dan terecht om onze samenwerking met Var en RMB te herhalen op een media-evenement zo belangrijk als de Olympische Spelen van 2024. De gebundelde kracht van onze online en offline media laat zien dat lokale spelers adverteerders innovatieve communicatieoplossingen kunnen bieden om hun doelgroepen de ganse dag door te bereiken, zowel binnenshuis als buitenshuis, en op nationaal niveau”.
Nationaal aanbod voor sponsoring
De Olympische Spelen zullen de komende jaren nooit meer zo dicht in onze achtertuin plaatsvinden. Zowel VRT als RTBF zijn al jaren trotse rechtshouders van de Olympische Spelen en zullen ook nu weer alle middelen en kanalen inzetten om de diverse sportdisciplines tot bij iedere Belg te krijgen. Daarom bundelden Var et RMB, de twee reclameregies verbonden aan beide openbare omroepen, de krachten met een uniek gezamenlijk aanbod op tv, radio en digitaal.
Moment of the day
Net als bij het WK vorig jaar brengen VRT en RTBF de hoogtepunten van de Olympische Spelen niet alleen op hun eigenkanalen, maar ook in stations en op straat via de DOOH-schermen van Clear Channel.
Tijdens de Olympische Spelen promoten VRT en RTBF de topmomenten van de spelen op tv, radio en de digitale platforms via hun eigen mediakanalen. Het Belgische publiek krijgt de kans om de hoogtepunten van de vorige dag te (her)ontdekken. Dankzij merkintegratie via een reeks unieke videocontent van VRT en RTBF kunnen adverteerders hun merk exclusief claimen via deze beelden op de DOOH-schermen van Clear Channel.
Een uniek nationaal ecosysteem
De visibiliteit loopt van 24/07/2024 tot 12/08/2024, de dag na de sluiting van de Olympische Spelen. Een primeur voor de 3 bureaus, in het kader van de Olympische Spelen, om een gelijkaardig concept op alle media te combineren met contentsynergie.