Met meer dan 10 jaar data-expertise onthult Clear Channel de vernieuwde versie van haar bestseller People & Places. Het resultaat: een nieuwe branding, een vereenvoudigd aanbod en uitgebreidere data om adverteerders een tool te geven die krachtiger en nauwkeuriger is dan ooit tevoren. Een andere nieuwigheid: alle informatie die nodig is om het juiste publiek te bereiken en de meest impactvolle campagne te creëren is nu beschikbaar in de vorm van een gloednieuwe dynamische brochure.
Clear Channel is al meer dan tien jaar een pionier in het gebruik van data en heeft onafgebroken succes gekend met People & Places, beloond met onderscheidingen zoals de Gold AMMA Award en voortdurende erkentelijkheid van klanten. Recordverkopen in 2023 bevestigen de doeltreffendheid en relevantie van deze oplossingen en onderstrepen zo het daadwerkelijke succes op basis van klanttevredenheid. Om dit succes te vieren en te ondersteunen, onthult het advertentienetwerk haar nieuwe People & Places Remastered-aanbod: meer dan 550 doelgroepsegmenten, meer dan 60.000 POS en POI’s, en vooral de grote innovatie, 17 nieuwe persona’s, die de typische profielen groeperen waar klanten het meest naar vragen.
Een holistische benadering voor optimale targeting
Of ze zich nu willen richten op gezinnen met kinderen, bemiddelde families, professionals, milieubewuste huishoudens of senioren die houden van luxereizen, adverteerders kunnen een zeer specifiek publiek bereiken dankzij de reeks socio-demografische en gedragscriteria die beschikbaar zijn in RADAR®, het intelligente OOH-planningsplatform. Merken hebben verschillende mogelijkheden voor het bereiken van de juiste doelgroep:
- Persona’s: deze nieuwe doelgroepprofielen, gebaseerd op data en gedrag, maken het mogelijk om doelgroepen te selecteren die complexer en veelzijdiger zijn en dichter bij de werkelijkheid liggen. Deze 17 nieuwe persona’s vertegenwoordigen de typische profielen waar klanten het meest naar op zoek zijn.
- People: deze profielen, gedefinieerd op basis van demografische, sociaal-economische, levensstijl- of gedragsvariabelen in de echte wereld, bieden meer dan 550 doelgroepsegmenten voor het nauwkeurig afstemmen van campagnes, waardoor relevantie en impact gegarandeerd zijn. Affiniteiten worden berekend door de profielen te identificeren van mensen die langs de panelen passeren of in de buurt wonen en deze profielen te vergelijken met de bevolking van de stad.
- Places: de focus ligt op de locaties, met meer dan 60.000 POS en POI’s die dagelijks worden bijgewerkt, of 20.000 meer dan vorig jaar. Nabijheid wordt beoordeeld op basis van afstand “in vogelvlucht” of rijtijd tussen een bord/scherm en de locatie.
De complete gids voor succesvolle campagnes
Het pronkstuk van het nieuwe People & Places Remastered-aanbod is de gloednieuwe dynamische brochure. Adverteerders kunnen de specifieke details van elke optie verkennen om zo een grondig inzicht krijgen in de mogelijkheden die People & Places Remastered biedt om hun campagnes met de uiterste nauwkeurigheid af te stemmen.
Baudouin van de Berg, Sales Director : « Het strategische gebruik van data in (D)OOH maakt het mogelijk om campagnes te optimaliseren door ze zo relevant mogelijk te maken, door de juiste doelgroep, op de juiste plaats en op het juiste moment aan te spreken. De rijkdom van onze data ontwikkelt zich voortdurend, waardoor we kunnen inspelen op de behoeften van adverteerders en de markt om een maximale ROI te garanderen. People & Places Remastered vormt een revolutie op het gebied van reclametargeting en biedt merken de onmisbare tool voor nauwkeurige personalisatie en maximale relevantie.»
Bij Clear Channel is het doel duidelijk: de targeting optimaliseren, de doeltreffendheid garanderen en een daadwerkelijk publiek bereiken voor campagnes die zijn ontworpen om een echte impact te hebben.