In september wordt het Centraal Station van Antwerpen getransformeerd in een unieke tentoonstellingsruimte met “Éclaircie”, een artistiek initiatief van kunstenaar Kevin Denis, in samenwerking met Clear Channel. Als onderdeel van haar Platform for Art innoveert de regie met dit project, dat kunst en reclame laat samensmelten door gebruik te maken van reclamedragers die dienen als monumentale canvassen in het hart van een emblematische en drukbezochte openbare ruimte.
Gedurende de hele maand september zullen meer dan 65.000 reizigers per dag de monumentale kunstwerken van Kevin Denis ontdekken, geïnstalleerd op de vier zuilen van de wachtzaal onder de emblematische koepel van het station Antwerpen-Centraal. Deze tot reusachtige artistieke doeken getransformeerde reclamebanners (11m hoog) zijn het toonbeeld van een unieke samensmelting tussen kunst en reclame. Dit project maakt deel uit van Clear Channel’s Platform for Art, een initiatief om kunst en kunstenaars, zowel Belgisch als internationaal, meer zichtbaarheid te geven en tegelijkertijd een onmiddellijke en positieve impact te hebben op de publieke perceptie van (D)OOH-reclame.
Parallel met dit evenement zullen alle digitale schermen in het station een week lang beelden van de kunstwerken uitzenden, dankzij een partnerschap met Artcrush, hetgeen een dynamische dimensie toevoegt aan het geheel. Met dit project toont Clear Channel dat ze de grenzen van (D)OOH-communicatie wil verleggen en het publiek een innovatieve visuele ervaring wil bieden in het hart van de stedelijke ruimte.
Foto’s