Na het succes van de flexibele nabijheidsoplossing Be-Proximity (P&P2.0) en de affiniteitsoplossing Be-Affinity (P&P3.0) is er nu de nieuwe revolutie in het out-of-home-landschap.
Clear Channel lanceert Go-Affinity (P&P4.0) – de enige OOH-oplossing waarmee adverteerders een oplossing op maat kunnen creëren en zich als nooit te voren op hun doelgroep kunnen focussen terwijl die de hele dag door in beweging is.
People & Places – de success story van datadriven OOH-oplossingen
Met Be-Proximity konden adverteerders in België voor het eerst kiezen voor een selectie op maat van 2m²-reclameschermen in de nabijheid van verkooppunten (POS) of van plaatsen die bezocht worden door hun doelpubliek (POI). Vervolgens maakte Clear Channel de out-of-home media affinitair met People & Places 3.0. Dankzij de Be-Affinity-oplossingen kon de adverteerder de consument rechtstreeks aanspreken daar waar hun dag begint en eindigt, zijn woonomgeving, door de 2m²-reclameschermen te kiezen waarmee zijn doelgroep de meeste affiniteit heeft.
Als pionier op het vlak van datagedreven oplossingen biedt Clear Channel merken voortaan de mogelijkheid uitsluitend de schermen te kiezen waarmee de doelgroep-consument in beweging de meeste affiniteit heeft, de hele dag door.
If Content is King, Context is God
Bij het proces van overweging van een merk is het van vitaal belang om op het meest impactvolle moment en de meest impactvolle plek te communiceren om een campagne zo veel mogelijk slagkracht te bieden. Met Go-Affinity zijn adverteerders voortaan in staat om hun boodschap de hele week door bij hun doelpubliek af te leveren, waar het beoogde publiek ook gaat.
Voor elk van zijn 2m²-schermen heeft Clear Channel het sociaal en gedragsprofiel van elke voorbijganger in kaart gebracht, en dit met een mate van precisie die zijn weerga niet kent. Dankzij de grote hoeveelheid verzamelde sociaal-demografische, gedrags- en lifestage-data kan Clear Channel de meest affinitaire 2m²-schermen selecteren voor de doelgroep van de adverteerder, waarbij het hele dagelijkse traject van die doelgroep wordt bestreken. Op basis van de criteria die het meest relevant zijn voor zijn campagne kan de adverteerder zo een oplossing op maat creëren om zijn affinitaire doelgroep op het beste moment en in de meest geschikte context aan te spreken, zodat de boodschap optimaal overkomt.
Een winnende combinatie
Om zijn campagne nog efficiënter te maken, kan de adverteerder People&Places 2.0, 3.0 en 4.0 combineren en het aankoopgedrag van zijn belangrijkste on-the-move doelpubliek efficiënt beïnvloeden, vanaf zijn woonplaats tot aan het POI, in een optimale gemoedstoestand.
Concreet … Een speelgoedmerk wil zijn nieuwe trampolines promoten onder gezinnen met kinderen. Dankzij Be-Affinity geniet het merk extra zichtbaarheid bij gezinswoningen met tuin. Daarnaast kan het merk met Be-Proximity kiezen voor een selectie reclameborden in de buurt van zijn verkooppunten en rond locaties zoals scholen, waar zijn doelgroep regelmatig te vinden is. Tot slot kan het merk zijn campagne nog effectiever maken door de schermen te kiezen die het meest door jonge ouders on the move worden gezien – met Go-Affinity is de cirkel rond!
Het resultaat: een geoptimaliseerde context, betere targeting en stijgende interactiviteit voor een 100% nuttige en effectieve campagne
Bart Demeulenaere, CCO Clear Channel Belgium & the Netherlands, voegt hieraan toe: ‘Met People & Places beschikt de adverteerder over de meest volledige oplossing voor efficiënte interactie met de juiste personen op het juiste moment, op de juiste plek en in de beste context. Dit aanbod sluit perfect aan op onze slogan ‘Where brands meet people’, waarmee we uitdrukking geven aan ons talent om merken in contact te brengen met mensen, zowel in hun dagelijks leven als onderweg. Want If Content is King, Context is God!‘