De nieuwe CIM out-of-home 2020-1 studie maakt de lancering mogelijk van nieuwe high-performance netwerken in straatmeubilair en bevestigt resoluut de premium positionering van het grote formaat van de More O’Ferrall.
Een terugblik op een evoluerende methodologie
De CIM out-of-home studie, die het bereik van de belangrijkste OOH media in heel België meet, is gebaseerd op een methodologie die voortdurend evolueert en zichzelf opnieuw uitvindt. Deze laatste publicatie is verder verfijnd om steeds realistischere resultaten te kunnen leveren. Er moet onder meer worden gewezen op de verbetering van de verplaatsingen met ‘andere’ motieven, dankzij een verrijking met de geobserveerde gegevens van Proximus, d.w.z. een combinatie van real-time data en gemodelleerde data.
Nieuw Adshel Live en Adshel Prime
Clear Channel onthult zijn nieuwe oplossingen voor straatmeubilair:
- Met Adshel Live genieten adverteerders van drie gloednieuwe, hoogwaardige netwerken voor straatmeubilair die het beste van twee werelden combineren: de differentiatie en impact van digitale out-of-home met de massale dekking van papier. Door de constante evolutie van ons digitale inventaris kunnen adverteerders nu meer dan 17% van de nationale bevolking bereiken, oftewel 1,7 miljoen Belgen. De massale nationale dekking van Adshel 2m² schommelt rond de 70%[1]. Het huwelijk van de twee: Adshel Live. Deze nieuwe oplossing garandeert niet alleen een homogene spreiding van de contacten maar tevens een geleidelijke opbouw van de VAFrequency. En dit, met de hoogste dekking van de markt op de bevolking van de 5 grote centra. Het resultaat? Een incrementeel engagement van de voorbijganger en een unieke positionering op de Belgische markt.
- Voor kleinere budgetten heeft Clear Channel Adshel Prime gecreëerd, een meer toegankelijk netwerk dat alleen kan worden ingezet of als aanvulling op een bestaand mediaplan. Het garandeert namelijk een homogene nationale dekking van ongeveer 60%[1].
Daarnaast omvat het Adshel 2m² aanbod netwerken die efficiënter zijn dan ooit op lokaal niveau, met een essentiële aanwezigheid in Brussel (81% dekking op doelgroep 18-54), in Gent (97%) en in Antwerpen (96%), met voor deze laatste twee steden een respectievelijke groei in VAC van 35% en 42%[1].
Onbetwistbaar leiderschap in groot formaat
Met een toename van meer dan 4 miljoen contacten[2] en een dekking van 95%[1] op de 5 grootste Belgische steden zijn de 36m² en 16m² More O’Ferrall netwerken het meest kwalitatieve nationale medium. Het recept: premium locaties en een verlicht panoramaformaat. De MOF-panelen blijven inderdaad de onbetwiste leider wat betreft de beste locaties in België. Het grote formaat van Clear Channel biedt nog steeds een zeer homogene verdeling met een hoge zichtbaarheid in economisch sterke regio’s. Ook de steden Gent en Antwerpen kennen een groei van meer dan 10% van de VRP[1].
Meer data voor betere optimalisatie
OOH is niet enkel een massamedium, maar ook een data-driven medium! Dankzij de enorme rijkdom aan data hebben adverteerders bij CCB ook de mogelijkheid om hun OOH-campagne te optimaliseren en op maat te maken in functie van hun doelstellingen: in de buurt van specifieke POS/POI, op basis van de vergevorderde profilering van hun specifieke doelgroep of in functie van hun budget.Het resultaat: een geoptimaliseerde campagne, en stijgende relevantie en interactiviteit om het aankoopgedrag van uw koper efficiënt te beïnvloeden.
[1] Doelgroep 18-54, CIM OOH 2020-1
[2] MOF600 – CIM OOH 2020-1 vs 2019-2