Steeds grondiger, de nieuwe golf 2020-2 van de CIM OOH-studie komt veel dichter bij de realiteit van de verplaatsingen door de toevoeging van seizoenaliteit. Deze bevestigt de groei van de performanties van de netwerken in straatmeubilair (OOH en DOOH) en de premium positionering van het grote formaat van de More O’Ferrall.
Nieuwe dimensie: seizoenaliteit
De CIM out-of-home studie, die het bereik van de belangrijkste OOH media in heel België meet, is verder verfijnd met een nieuwe ontwikkeling om veel dichter bij de realiteit van de verplaatsingen te komen. Het wordt nu mogelijk om de prestaties per seizoen te differentiëren door rekening te houden met de volgende elementen:
- Het verschil in het aantal uren licht tussen seizoenen
- De variatie in wegverkeer
De combinatie van beide elementen leidt tot een seizoenaliteitsindex per week die seizoensgebonden verschillen in performantie weerspiegelt.
City Play: het meest impactvolle digitale netwerk
Helemaal in lijn met de ambitie van Clear Channel om de digitale mogelijkheden sterk uit te breiden, is het aanbod digitale schermen ondertussen geëvolueerd van 179 naar 197 schermen in de officiële meting van het CIM. Met dit digitale netwerk kunnen adverteerders nu meer dan 19% van de nationale bevolking bereiken, oftewel 1,9 miljoen Belgen (bij 20% SOV)[1].
Het digitale park evolueert echter dermate snel dat het werkelijke commerciële aanbod van Clear Channel van de officiële meting van het CIM verschilt, aangezien het City Play netwerk op de dag van vandaag reeds 217 digitale schermen bevat. Nieuwe schermen op toplocaties in Mortsel, Herentals, Evere en Eeklo werden onlangs geïnstalleerd.
Onze Adshel Live en Prime netwerken: 2 miljoen contacten extra
Dankzij de uitbreiding van het digitale park, neemt het aantal 2m2 schermen ook toe in de Adshel Live en Prime netwerken. Het resultaat: een stijging van om en bij de 2 miljoen contacten1 voor de Adshel Live netwerken en meer dan 430.000 contacten voor het Adshel Prime netwerk, homogeen verspreid over de 5 grote centra. En dit allemaal voor een bijzonder aantrekkelijke prijs: gemiddeld daalt de CPM van deze netwerken met meer dan 2%!
More O’Ferrall: onnavolgbare impact in de 5 grootste Belgische steden
De grote formaten (36 en 16 m2) die onder het label MOF100 en MOF600 worden gecommercialiseerd, blijven stabiel. Met een dekking van 94%[2] op de 5 grootste Belgische steden blijven de More O’Ferrall netwerken het meest kwalitatieve nationale medium, steeds gesitueerd op zorgvuldig uitgekozen premium locaties en met een verlicht panoramaformaat.
Baudouin van de Berg, Sales Director: « Clear Channel heeft altijd zijn vermogen getoond om te evolueren en te innoveren in een steeds veranderende reclamewereld. Het is duidelijk dat het onze ambitie is om OOH als onmisbaar medium verder te verankeren in een hoe langer hoe meer gefragmenteerde mediawereld die volop in een digitale overgang zit. Hoe? Door out-of-homeoplossingen aan te bieden die flexibel, innovatief en engagerend zijn. Merken kunnen zo op de meest doeltreffende manier interageren met de juiste doelgroep, op het juiste moment en in de beste context. »
[1] Doelgroep 12+, CIM OOH 2020-2
[2] Doelgroep 18-54, CIM OOH 2020-