Voormalig COO Clear Channel Europe, Tom Motmans verhuist naar Latijns-Amerika, waar hij zal fungeren als President van Clear Channel en CEO Brazilië. Naast het leiden van de Braziliaanse business-unit zal hij ook verantwoordelijk zijn voor het bestuur in Chili, Peru en Mexico.
Tom Motmans heeft negen jaar ervaring in de Europese out-of-home reclamemarkt, een van de meest geavanceerde out-of-home reclameregio’s ter wereld. Als COO Clear Channel Europe was hij verantwoordelijk voor de business units in België, Nederland, Finland, Polen, de Baltische Staten en Singapore. De komst van de nieuwe CEO in Brazilië versterkt de plannen van het bedrijf om de activiteiten in dit land te intensiveren, dat wordt beschouwd als een van de regio’- met het grootste potentieel voor segmentontwikkeling en bedrijfsgroei in de komende jaren.
Tijdens zijn carrière bij Clear Channel Belgium heeft Tom Motmans teams geleid in een aantal belangrijke verwezenlijkingen, waaronder: het binnenhalen van contracten voor straatmeubilair in de drie belangrijkste Belgische steden (Brussel, Antwerpen en Gent), de lancering van Velo (self-service fietsprogramma) in Antwerpen, het eerste netwerk van digitale schermen en het gebruik van data om OOH-campagnes in het land te optimaliseren. In 2016 neemt hij het management van Clear Channel Nederland over en herstelt zo de rentabiliteit van het bedrijf in het land.
“Ik heb het fantastische werk van mijn collega’s in Brazilië en Latijns-Amerika gevolgd om onze premium portefeuille te digitaliseren en ik ben erg enthousiast om bij te dragen aan de verdere groei van het bedrijf. Ik ben onder de indruk van de energie, motivatie en inzet van onze lokale teams en ik zie enorme kansen voor Clear Channel en OOH in de regio om in de toekomst te groeien“, aldus Tom Motmans.
Voordat hij bij Clear Channel kwam, was Motmans Chief Financial Officer van ECS2XL en Lyreco, nadat hij zijn carrière in audit en consulting bij PricewaterhouseCoopers was begonnen. Hij heeft een MBA van de London Business School en een Master in Applied Economics en International Marketing.