Eten bestellen op straat is nog nooit zo makkelijk geweest met McDonald’s. Dankzij het speciaal uitgeruste Clear Channel netwerk met spraakherkenning konden consumenten bij McDonald’s bestellen waar en wanneer ze maar wilden, zonder zelfs maar een scherm aan te raken.
De eerste spraakgestuurde panelen werden gelanceerd in Madrid. Een week lang konden gebruikers gewoon mondeling en op straat McDonald’s bestellen en thuis laten bezorgen.
De bediening was zeer eenvoudig. Om te bestellen hoefde men alleen maar in de buurt van het bord te komen en hardop “McDonald’s” te zeggen. Het scherm gaf dan de verschillende menu-opties weer en de gebruiker kon zijn keuze verbaal kenbaar maken. Om de bestelling af te ronden, hoefde de gebruiker vervolgens met zijn mobiele telefoon een QR-code te scannen en zijn gegevens in te voeren.
Dit initiatief maakt deel uit van McDonald’s inzet voor innovatie en toegankelijkheid. En het toont McDonald’s inzet voor technologie als een fundamenteel instrument voor de aanpassing aan de behoeften van een consument die vraagt om steeds flexibelere, eenvoudigere en veiligere manieren om bestellingen te plaatsen voor thuis.
Een strategie die erop gericht is de McDonald’s ervaring dichter bij de consument te brengen, waar en wanneer ze dat willen.
Meer informatie: Clear Channel Espana
Galerie
Photos