Campari engageert zich voor de Belgische kunstwereld en onthult een ongeziene Artvertising OOH-campagne in gans België. Een artistieke ervaring toegankelijk voor iedereen !
Campari heeft altijd al een nauwe band onderhouden met de kunstwereld en werkt bijna een eeuw tezamen met kunstenaars uit de hele wereld om zijn emblematische affiches te maken. Het beroemde Italiaanse aperitief ondersteunt vandaag meer dan ooit de kunstwereld en viert Belgisch talent via een ongeëvenaarde Artvertising-campagne. Het merk deed een beroep op vijf Belgische kunstenaars om zijn visuals te herzien en zo een openluchtexpositie te organiseren op de reuzedoeken die de bushokjes bieden.
De originele werken van Jesse Willems, Bent Van Looy, Marie Rosen, Colin Waeghe en Joëlle Dubois kunnen van 13 tot 26 oktober ontdekt worden in het centrum van Brussel van het Poelaertplein tot de Dansaertwijk. Tegelijkertijd worden van 20 tot 26 oktober replica’s van deze werken tentoongesteld in de straten van Namen, Gent en Antwerpen.
De originele werken worden later geveild. Alle winst wordt geschonken aan Brussels Museums, de onafhankelijke vzw die meer dan 100 musea in Brussel verenigt.
“Campari is altijd al verbonden geweest met artistieke vormgeving en kunst speelt een leidende rol in de communicatie en merkbouw. Het is daarom essentieel, nu meer dan ooit dat we deze sector ondersteunen. We zijn er trots op dat we het werk van vijf Belgische kunstenaars kunnen laten zien en tegelijkertijd een impuls kunnen geven aan een sector die daar vandaag de dag grote behoefte aan heeft“, legt Yannis Stratos, Managing Director van Campari Group voor de Benelux, uit.
De campagne is zichtbaar tot 26/10 in gans België en is het resultaat van de samenwerking tussen Campari, Famous Grey et Famous Relations, Kinetic, Urban Media en Clear Channel.
Galerie
Photos