Een primeur! Tijdens UEFA EURO 2020TM slaan de RTBF, Clear Channel Belgium en RMB de handen ineen om een unieke ervaring te bieden, met de mooiste goals van het EK en – hopelijk – die van de Rode Duivels. Dit aanbod van uitzonderlijke beelden, te zien op het digitale netwerk van Clear Channel, is beschikbaar voor sponsoring. Een garantie voor de adverteerders om tijdens het EK anders te communiceren en hun merk te koppelen aan een uniek en bijzonder creatief project.
Het EK voetbal of UEFA EURO 2020TM dat ondanks een jaar uitstel wegens de Covid-19-pandemie zijn naam heeft behouden, duurt vijf weken en vindt plaats tussen 11 juni en 11 juli 2021.
De RTBF zendt alle wedstrijden uit op televisie en Auvio. Een aantal wordt ook uitgezonden op radio.
Wat video betreft, zullen – dankzij een innovatieve overeenkomst die voor de allereerste keer is afgesloten met de out-of-home regie Clear Channel Belgium, zijn de strafste beelden van de RTBF ook te zien op de schermen in de straat. Een gloednieuwe aanpak die voorbijgangers massaal zal bereiken en uiteraard hun nieuwsgierigheid zal wekken!
‘Goal of the day’ op het DOOH-netwerk van Clear Channel Belgium
Concreet houdt de overeenkomst tussen de RTBF, Clear Channel Belgium en RMB in dat, het mooiste UEFA EURO 2020TM-doelpunt van de dag ‘s anderendaags wordt uitgezonden op het digitale netwerk van Clear Channel. De beelden zijn, in snacking format van zes seconden, 20 uur lang te zien op de 2 m² City Play- en I-Conic-schermen van Clear Channel Belgium in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en verschillende grote steden in Wallonië.
Uiteraard hopen we dat de Rode Duivels zoveel mogelijk geweldige doelpunten scoren… tot in de finale! Daarnaast komen op de schermen ook de meest spectaculaire goals van andere wedstrijden aan bod (een goal per competitiedag).
Wat reclame betreft, krijgt de partner van ‘Goal of the day’ optimale zichtbaarheid. Het digitale scherm wordt in twee verdeeld: een deel is bestemd voor de beelden van het doelpunt en het andere voor de sponsor-adverteerder van de actie.
Een uniek project, ontstaan uit een driepartijenakkoord
De samenwerking tussen de RTBF, Clear Channel Belgium en RMB is ontstaan uit een zeer eenvoudig idee: de beelden van Euro 2020 laten leven op zoveel mogelijk voor het publiek toegankelijke schermen, inclusief videoschermen in de straat.
Vincent Crabbé, Marketing & Communication Director van de RTBF licht toe: “Omdat de RTBF altijd wil innoveren om zijn publiek te bereiken, gaat de omroep er prat op zijn content beschikbaar te stellen op de digitale schermen van Clear Channel. Een echte digitale innovatie en een constructief RTBF/RMB/Clear Channel-partnership”.
Baudouin van de Berg, Sales Director van Clear Channel Belgium vult aan: “Dit ‘Goal of the day’-sponsoringaanbod dat we lanceren voor Euro 2020 en dat uniek is in België illustreert de perfecte complementariteit van onze verschillende communicatiekanalen. Dankzij de soepelheid en flexibiliteit van ons digital out-of-home netwerk kunnen we de boodschappen in realtime aanpassen en steeds relevantere, contextuele content toevoegen. De veelheid aan contactpunten – van digitaal tot televisie, DOOH en radio – biedt de adverteerder de mogelijkheid om de hele dag zijn doelgroep te bereiken. Dankzij deze synergie tussen Clear Channel, RMB en de RTBF bieden we onze klanten een echte meerwaarde en innovatieve oplossing aan”.
Catherine Servaes, Development & Partnerships Director van RMB: “Een eenvoudig idee dat we delen met onze RTBF-collega’s en dat ons sponsoringaanbod moet innoveren, en de ontmoeting met een andere dynamische regie resulteerden al snel in een vruchtbare samenwerking tussen de drie partijen! RMB is trots op dit commerciële partnership met Clear Channel waarvan we de doeltreffendheid en de wens om te inspireren toejuichen. We hopen dat de adverteerders dit als een unieke kans zien en dat het succes van dit initiatief ertoe zal leiden dat we deze ervaring met onze nieuwe partners nog regelmatig bij andere gelegenheden kunnen overdoen”.
Een buitengewoon commercieel aanbod
Het commerciële aanbod, dat momenteel wordt afgerond, zal binnenkort aan de reclamemarkt worden voorgesteld. Een merk krijgt hiermee een aanlokkelijke en buitengewone kans om naar aanleiding van UEFA EURO 2020TM op een nieuwe en verrassende manier te communiceren. Dit exclusief door RMB gecommercialiseerde aanbod is bestemd voor zowel de partners van de Rode Duivels als voor ander adverteerders.
Benieuwd naar meer? Aarzel niet contact op te nemen met de commerciële afdeling van RMB!
Nog vragen? Aarzel niet contact op te nemen
-
- bij RMB met Catherine Serves (servaes@rmb.be), Development & Partnerships Director of Grégory Vandenschrick (vandenschrick@rmb.be), Sales Director
-
- bij Clear Channel met Baudouin van de Berg (Baudouin.VandeBerg@clearchannel.be), Sales Director
-
- bij RTBF met Vincent Crabbé (vcr@rtbf.be), Marketing & Communication Director van de RTBF