Volvo voert samen met Urban Media en Clear Channel een innovatieve OOH communicatiecampagne om de stedelijke omgeving te verbeteren.
De toekomst in kleur
Volvo investeert in de toekomst – een toekomst die elektrisch zal zijn en in kleur, daar waar kinderen van houden. Met een reeks zwart-wit tekeningen willen Volvo en Famousgrey iedereen eraan herinneren dat het onze taak is om die kleuren te beschermen en over te schakelen op elektrisch rijden met nul emissie. De “kleurloze kindertekeningen” zijn strategisch geplaatst op een gigantisch 220m² groot zeildoek in Brussel (Belliardstraat). De banner is uitgerust met theBreath®, Urban Media en Clear Channel’s baanbrekende innovatie op gebied van luchtzuiverende milieutechnologie. Het zet Volvo’s missie kracht bij om tegen 2030 enkel nog 100% elektrische auto’s te bouwen en tegen 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.
Het theBreath®-effect
theBreath®, méér dan een eenvoudige reclame, verbetert aanzienlijk de luchtkwaliteit. De concentratie van gebouwen in stadscentra creëert een “urban canyon”-effect, gedefinieerd als de ruimte boven de straten tussen deze gebouwen. In deze ‘stedelijke kloof’ verzamelen zich allerlei soorten vervuilende stoffen die door diezelfde gebouwen en het verkeer worden uitgestoten. theBreath® is gemaakt van een innovatief materiaal en functioneert als een gigantische luchtfilter in het hart van de stad. Het systeem pretendeert niet een einde te maken aan de luchtvervuiling maar ondersteunt bij de oplossing van het milieuprobleem.
De campagne wordt versterkt door zichtbaarheid op 36m² reclameborden in Belgische stadscentra en grote steden. De campagne is tot 26 juli te zien en is het resultaat van een samenwerking tussen Volvo, Mindshare, FamousGrey, Kinetic, Urban Media en Clear Channel.
Galerie
Photos