In haar laatste OOH-campagne nodigt KBC Brussels u uit om tijd en geld te besparen met Kate, de nieuwe persoonlijke digitale assistent, via een gigantische visual in het hart van de hoofdstad.
Impact en engagement
Dit reusachtige zeildoek voor KBC Brussels heeft niet alleen een enorme impact, het werkt ook als een gigantische luchtfilter in het centrum van Brussel. Gelegen op het kruispunt van de Belliardstraat en de Kunststraat, absorbeert het de vervuiling en zuivert het de lucht. Om de cirkel rond te maken, wordt deze gerecycleerd tot unieke stukken, zoals tasjes, sporttassen en fietstassen.
Omdat Clear Channel niet alleen een platform voor merken is, maar ook een platform voor collectief nut, wil zij met haar partners en adverteerders meedenken om hen OOH-oplossingen te bieden die een werkelijk verschil maken.
Het theBreath®-effect
theBreath®, méér dan een doorsnee reclame, verbetert aanzienlijk de luchtkwaliteit. De dichtheid van gebouwen in stadscentra creëert een “urban canyon”-effect, te verstaan als de ruimte boven de straten tussen deze gebouwen. In deze ‘stedelijke canyon’ verzamelen zich allerlei soorten vervuilende stoffen die door diezelfde gebouwen en auto’s worden uitgestoten. theBreath® is gemaakt van een innovatief materiaal en functioneert als een gigantische luchtfilter in het hart van de stad. Het systeem pretendeert niet een einde te maken aan de luchtvervuiling maar ondersteunt bij de oplossing van het milieuprobleem.
De campagne is zichtbaar tot eind augustus en is het resultaat van een samenwerking tussen KBC Brussels, Mindshare, Kinetic, Urban Media en Clear Channel.