- Conservation International lanceert in samenwerking met Clear Channel een nieuwe wereldwijde out of home (OOH) campagne, “Hear me while you can,” om ervoor te zorgen dat de natuur een stem heeft aan de tafel tijdens COP26
- De campagne nodigt het publiek uit om zich onder te dompelen in de prachtige geluiden van de natuur, en meer te leren over waarom we nù moeten handelen om de natuur te beschermen
- De campagne loopt over Clear Channel’s wereldwijde digitale assets. De campagne is van start gegaan in Glasgow, en breidt zich uit over de hele wereld tijdens COP26 om miljoenen mensen te bereiken.
20.000 wereldleiders en afgevaardigden komen bijeen in Glasgow om te praten over oplossingen voor de wereldwijde klimaatcrisis. En er is een stem die we luider en duidelijker dan ooit moeten laten horen: die van de natuur.
Conservation International en Clear Channel lanceren een nieuwe wereldwijde DOOH campagne: “Hear me while you can”. Deze campagne is gestart om ervoor te zorgen dat de natuur wordt gehoord tijdens COP26 en om wereldleiders, afgevaardigden en mensen over de hele wereld te inspireren om te begrijpen wat er verloren zal gaan als we er niet in slagen de natuur te beschermen.
Tijdens COP26 is op de digitale schermen van Clear Channel de nieuwe campagne van Conservation International te zien, die voorbijgangers uitnodigt om te stoppen en te luisteren naar de prachtige geluiden van de natuur. De digitale spots onthullen een QR-code die verwijst naar conservation.org/HearMe, waar mensen kunnen luisteren naar enkele van de meest majestueuze natuurgeluiden, van het Amazoneregenwoud tot de Zuid-Afrikaanse savanne, van de bergen in Zuidoost-Azië tot de Noordelijke Stille Oceaan.
De campagne start nadat bijna 3.000 afgevaardigden eerder deze maand hebben deelgenomen aan de COP15-besprekingen van het Biodiversiteitsverdrag, waar regeringen overeenkwamen meer investeringen toe te kennen om de biodiversiteit te beschermen. Conservation International waarschuwt dat meer aandacht nodig is om deze nooit eerder geziene vernietiging een halt toe te roepen, en wel om een andere reden: het tegengaan van klimaatverandering.
“De natuur is niet alleen iets moois om te zien en te horen, maar is essentieel in de strijd om de klimaatverandering af te remmen, voor ons voortbestaan. De wetenschap is duidelijk: als we niet investeren in het stoppen van de vernietiging van de natuur, zullen we er niet in slagen de klimaatcatastrofe af te wenden. Zelfs als we al het andere voor elkaar krijgen,” zei Dr. M. Sanjayan, CEO van Conservation International. “We werken in het hele zuidelijke werelddeel – en nu, hier op COP26 in Glasgow – aan het stimuleren van investeringen in de natuur ten behoeve van de mens en het klimaat.”
De natuur kan ten minste 30% van de wereldwijde maatregelen leveren die nodig zijn om de gevaarlijkste gevolgen van klimaatverandering te voorkomen, maar oplossingen zoals het beschermen, herstellen en beheren van bossen, mangroven en veengebieden krijgen minder dan 3% van alle wereldwijde klimaatfinanciering.
“Hear Me” geeft een knipoog naar de bekroonde “Nature Is Speaking”-films die Conservation International in 2014 lanceerde met MAL\FOR GOOD, en waarvan de slogan was “Nature doesn’t need people. People need nature”, die duidelijk maakt dat het redden van de natuur eigenlijk het redden van onszelf is. Clear Channel steunt de campagne door gratis advertentieruimte aan te bieden op digitale schermen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Deze wereldwijde schaal heeft het potentieel om miljoenen mensen wereldwijd te bereiken.
Deze wereldwijde pro-bono out-of-home campagne bouwt voort op Clear Channel’s jarenlange inzet om de unieke kracht van OOH, het massale bereik en de mogelijkheid om merkbekendheid op te bouwen, te gebruiken om een stem te geven aan enkele van de meest urgente kwesties van vandaag – in dit geval, klimaatverandering.
William Eccleshare, CEO van Clear Channel Outdoor Holdings, Inc. legt uit: “Bij Clear Channel is het onze ambitie om een betere wereld te creëren door de manieren waarop we ons out-of-home advertentieplatform gebruiken. Dit kan alleen worden bereikt als we eerst de toekomst beschermen. We doen dit op twee belangrijke manieren: ten eerste door de kracht van ons medium te gebruiken om het bereik te vergroten en het debat over belangrijke kwesties te vergemakkelijken die vaak niet de aandacht krijgen die ze verdienen. Dit omvat onze pro-bono campagne met Conservation International, waar we ongelooflijk trots op zijn dat we die helpen versterken, zodat mensen wereldwijd, en niet alleen de afgevaardigden van COP26, worden uitgenodigd voor het gesprek.
Ten tweede brengen we tastbare veranderingen aan in de manier waarop we als bedrijf werken om onze milieu-impact te verminderen. Zo hebben we eerder dit jaar een prototype ontwikkeld voor nieuw straatmeubilair dat dezelfde hoeveelheid lucht zuivert als 20 bomen, en blijven we gerecyclede materialen gebruiken om onze bushokjes te bouwen en werken we samen met liefdadigheidsinstellingen zoals Trees for Cities om groenere steden te creëren.”
Clear Channel is een ondertekenaar van het UN Global Compact en verplicht zich ertoe om in 2050 Carbon Net Zero te zijn voor al haar wereldwijde activiteiten, dit in lijn met het Akkoord van Parijs. Het bedrijf is speerpunt in projecten en initiatieven om duurzaamheid in haar bedrijfsvoering te stimuleren en zal over de voortgang rapporteren in een volgend ESG-rapport.
Galerie
Photos