Clear Channel zet zijn digitale expansie voort om de impact en de flexibiliteit van zijn aanbod te vergroten voor steeds meer gerichte en dynamische communicatie.
Een steeds doeltreffender nationale digitale oplossing
Om zijn digitale ambitie te realiseren, intensifieert het out-of-home reclamebedrijf zijn digitale ontwikkeling en kan het nu bogen op een dekking van niet minder dan 55 steden in het hele land, d.w.z. een twintigtal meer in een paar maanden tijd. Deze nieuwe steden vervolledigen het nationale bereik van het City Play-aanbod met 300 schermen. Daarnaast blijft Clear Channel zijn zichtbaarheid versterken in de winkelstraten van Antwerpen, Gent en nu ook Leuven, waar het momenteel het enige bedrijf is dat een DOOH-oplossing aanbiedt in City Play formaat (2m²).
Sinds kort kunnen ook voorbijgangers en automobilisten het gloednieuwe formaat City Play XL ontdekken. Deze schermen van 8 m², die strategisch zijn opgesteld op drukke wegen (onder meer Waver, Waterloo en Alsembergsteenwegen), zijn een must dankzij hun impactvolle formaat.
Het grootste indoor voetgangerspubliek van België
Vanaf 1 januari 2022 gaan we naar de stations waar zich het grootste overdekte voetgangerspubliek van het land bevindt, met niet minder dan 8 miljoen bezoekers per week! De 179 75-inch digitale schermen in de 37 grootste treinstations van het land zullen worden toegevoegd aan de inventaris van Clear Channel voor een nationale dekking van meer dan 30%. De uitbreiding van DOOH stopt daar niet, want in de loop van 2022 zal een reeks andere steden en stations in een steeds hoger tempo worden gedigitaliseerd.
Baudouin van de Berg, Sales Director Clear Channel, legt uit:
“Onze ontwikkelingsstrategie is duidelijk gebaseerd op een homogene nationale dekking in plaats van een concentratie op een paar steden om zo goed mogelijk aan de behoeften van onze klanten te voldoen. Met stations bieden wij een nieuw digitaal universum op nationaal niveau aan een geboeid, ontvankelijk en gevarieerd publiek voor verschillende doelstellingen.”
Een groeiend programmatisch aanbod
Meer DOOH betekent meer planningskansen. Clear Channel is onlangs gestart met programmatic buying van haar DOOH-inventaris via LaunchPAD, het strategische platform voor nieuwe OOH-campagneplanningmogelijkheden. De toename van digitale media voedt LaunchPAD om klanten steeds flexibelere en dynamischere oplossingen te bieden via een uniform en transversaal aankoopkanaal op nationaal en internationaal niveau. Bovendien zal Clear Channel begin 2022 ook de marketing van treinstations openstellen voor programmatic.
OOH & DOOH – het winnende duo
Het out-of-home bedrijf is zijn klassiekers niet vergeten: de digitale ontwikkeling wordt gecoördineerd met het aanbod op papier om een complete oplossing te bieden. Door middel van data en creativiteit bieden wij alle soorten adverteerders toegang tot meer efficiëntie en een betere betrokkenheid bij de consument.
Galerie
Photos