Re=Bel, een platform voor duurzame en proactieve investeringen, ook in haar communicatie met Clear Channel en Urban Media.
Na een verantwoorde impactvolle OOH-campagne geeft Belfius haar communicatie een tweede leven! Naast de nationale zichtbaarheid in groot formaat, koos het merk voor 3 gigantische banners in Brussel (Bvld Anspach en Zavel) en Antwerpen (Sint-Jansvliet). Deze waren uitgerust met theBreath®, de revolutionaire technologische innovatie ten dienste van het milieu, voorgesteld door Urban Media en Clear Channel. Belfius gaf vervolgens Urban Media de taak om haar 3 mega banners te recycleren. Deze werden verwerkt tot 1.350 unieke stukken, zoals computerkoffers of fietstassen.
Het theBreath®-effect
theBreath® is gemaakt van een innovatief materiaal en functioneert als een gigantische luchtfilter in het hart van de stad. De dichtheid van gebouwen in stadscentra creëert een “urban canyon”-effect, gedefinieerd als de ruimte die uitkijkt boven de straten tussen deze gebouwen. In deze ‘stadskloof’ verzamelen zich allerlei soorten luchtvervuilers die door diezelfde gebouwen en auto’s worden uitgestoten. Met theBreath® uitgeruste banners hebben de luchtkwaliteit beduidend verbeterd door het equivalent van de verontreinigende uitstoot van duizenden auto’s te absorberen.
Omdat Clear Channel niet alleen een platform voor merken is, maar ook een platform voor collectief nut, wil ze met haar partners en adverteerders meedenken om hen OOH-oplossingen te bieden die een echt verschil maken.
De campagne is het resultaat van de samenwerking tussen Belfius, Initiative, Rapport, Urban Media en Clear Channel.
Foto’s
Galerij