Clear Channel onthulde haar visie en focus voor 2024 tijdens haar Highlights evenement op 11 oktober. Onder het thema “Get Real”, vertegenwoordigt deze strategie Clear Channel’s inzet om het publiek van haar klanten echt te begrijpen, niet alleen door het creëren van theoretische strategieën, maar door het leveren van echte oplossingen.
Clear Channel heeft zichzelf een tweeledig doel gesteld voor 2024: voldoen aan de behoeften van haar klanten met concrete oplossingen en tegelijkertijd een positieve impact hebben op de samenleving. Deze visie is opgebouwd rond vijf strategische assen: verantwoordelijkheid, digitalisering, data, mobiliteit en creativiteit.
Reële verantwoordelijkheid
Clear Channel blijft ambitieuze investeringen doen om haar energetische voetafdruk zoveel mogelijk te beperken met het oog op de overgang van het label Carbon Neutral naar Carbon Net Zero tegen 2045, via 3 invalshoeken: haar directe, indirecte en indirecte emissies gekoppeld aan haar toeleveringsketen. Het groene aanbod (printen op gerecycleerd papier), evenals verantwoorde oplossingen (theBreath, groene daken, enz.) en diensverlening aan burgers worden verder ontwikkeld. Clear Channel moedigt ook inclusie aan en lanceert een project om kunst te promoten op haar digitale inventaris.
Reële digitalisering
Om aan de behoeften van haar klanten te voldoen, zet het netwerk zich in voor het maximaliseren en optimaliseren van haar bereik, vooral door de uitbreiding van haar DOOH-inventaris.
Een belangrijk nieuw contract: het winnen van de metro-in/uitgangen van de MIVB in Brussel:
- Minimum 125 extra schermen in Brussel (d.w.z. +61% DOOH-inventaris in Brussel),
- 93% dekking in Brussel[1],
- Een design dat haar stempel zal drukken op het landschap van de hoofdstad, ontworpen door de prestigieuze Belgische designer Axel Enthoven,
- Het nieuwe Live BrusselSSS aanbod.
Digitale OOH bij Clear Channel betekent :
- Een digitale inventaris die de voorbije 2 jaar verdrievoudigd is, met een nationaal bereik van 51%[2],
- 940 schermen homogeen verdeeld over 105 steden en 80 stations,
- Een volledig nationaal aanbod in verschillende universums (stations, straat & retail – POS nabijheid), verschillende formaten (2m² en Billboard),
- De Guaranteed Digital Audiences Packs: onze op maat gemaakte modules die de behoeften van de klant centraal stellen bij elke oplossing, of het nu gaat om dekking, vermogen, budget, publiek of mediacomplementariteit.
- Volledige digitale inventaris beschikbaar voor programmatic buying, in multi-SSP.
Reële data
Met meer dan 10 jaar data-expertise presenteert Clear Channel de vernieuwde versie van haar bestseller People & Places, met een nieuwe branding, een vereenvoudigd aanbod en verrijkte data. People & Places omvat :
- + 550 doelgroepsegmenten met nieuwe inzichten in onlinegedrag en koopintenties,
- + 60.000 POS en POI’s, dagelijks bijgewerkt en geoptimaliseerd,
- En vooral het grote nieuws: de creatie van 17 nieuwe persona’s, de typische profielen waar klanten het meest naar vragen.
Tijdens het hele campagneproces worden data en tools gebruikt om dit te ondersteunen. Clear Channel heeft ook een nieuwe samenwerking aangekondigd met Neurons, een platform voor artificiële intelligentie, om campagnes te optimaliseren door menselijke belangstelling te voorspellen.
Reële mobiliteit
Dankzij partnerschappen met de TEC, de MIVB en de NMBS positioneert Clear Channel zich als een belangrijke speler in intermodaliteit die het volledige traject van de consument bestrijkt. Concreet biedt de onderneming mobiliteitsdiensten aan, zoals de i-Train & i-TEC informatieterminals, Velo Antwerpen en de toekomstige interactieve schermen van de MIVB, maar ook ervaringen in het hart van de stations met de groene zones.
Met meer dan 12,5 miljoen bezoekers per week (waarvan 25% alleen om te winkelen) zijn de stations echte culturele, internationale en commerciële hubs. Eigenlijk zijn er meer dan 443 handelsconcessies, wat neerkomt op een groei van 6% tussen 2022 en nu[3].
Reële creativiteit
Altijd in de kopgroep van de innovatie, bewijst Clear Channel eens te meer dat creativiteit is geworteld in haar DNA, en biedt een onbegrensde speelruimte dankzij digitalisering en de unieke wereld van de stations. De ambitie om de grenzen van creativiteit te verleggen wordt weerspiegeld in een aantal technologische primeurs – waaronder het grootste 3D-animatiescherm dat ooit in België werd gerealiseerd.
Jan De Moor besluit: “2024 belooft echte oplossingen, een positieve bijdrage aan de maatschappij, aanzienlijke digitale expansie, geoptimaliseerde data, geïntegreerde mobiliteit en onbeperkte creativiteit. Clear Channel ‘Get Real’ is veel meer dan een strategie, het is een concrete belofte van innovatie en echte impact.”
[1] CIM OOH 2023-02 R15 – estimation target 18-54 Brussels 19 – All CCB Brussels’ digital inventory Adshel & Station Live 10% SOV + Billboard Live 15%
[2] CIM OOH 2023-02 R15 – target 18-54 – Adshel Live + Station Live+ Retail Live + Brussels STIB 10% SOV + Billboard Live 15% SOV 7 days – estimation based on digital inventory 2024
[3] NMBS 2022-2023
Galerie
Photos