CANNES 2018: De winnaars van de prestigieuze Outdoor Lions Awards – voor het negende jaar op rij gesponsord door Clear Channel Outdoor – zijn op het Cannes Lions International Festival of Creativity bekendgemaakt.
De Grand Prix is toegekend aan:
- Cossette Toronto voor hun brandcampagne met McDonald’s Restaurants of Canada Limited getiteld: ‘On Your Right,’ ‘On Your Left,’ ‘Just Missed Us,’ en ‘Next Exit.’
- Comedy Central New York voor ‘The Daily Show Presents: The Donald J Trump Presidential Twitter Library,’
Andere grote winnaars die Gold Lions in de wacht sleepten voor hun werk in de Outdoor Lions-category zijn onder meer:
DDB Group Düsseldorf voor Stabilo ‘The Remarkable Edith’, ‘The Remarkable Lise,’ en ‘The Remarkable Katherine’; Ogilvy Hong Kong voor KFC ‘Heroes,’ ‘Dragster,’ en ‘Shuttle’; Y&R Brazil São Paulo en JCDecaux voor ‘The Route’; Energy BBDO Chicago voor National Safety Council ‘Prescribed to Death’; Wieden+Kennedy Portland voor Nike ‘Australian Marriage Equality Swoosh Vote’; McCann New York voor March For Our Lives Parkland Students ‘Price on Our Lives’; Herezie Paris voor Handicap International ‘#BodyCantWait’; Diesel Breganze voor ‘Go With The Fake’; National Down Syndrome Society New York voor ‘C21’; LOLA MullenLowe Madrid voor Burger King ‘Scary Clown Night’; HBO New York voor SXSWESTERWORLD; TBWA\RAAD Dubai voor Louvre Abu Dhabi ‘Highway Gallery,’ en Dentsu Jayme SYFU voor Greenpeace Philippines ‘Dead Whale.’
William Eccleshare, Chairman en CEO van Clear Channel International, verklaarde over de winnaars: “De Outdoor Grand Prix-winnaar van dit jaar met de campagne van McDonald’s toont de pure, beeldende kracht van out-of-home. Een eenvoudig en slim ontwerp waarvan je zou willen dat je het zelf bedacht had.
Ik feliciteer de winnaars van de Outdoor Lions 2018. Hun vernieuwing en originaliteit blijven de relevantie en het belang van out-of-home in de media mix versterken”.
Chris Garbutt, Chief Creative Officer van TBWA en hoofd van de jury van de Outdoor Lions, verklaarde:
“Ik begreep de magie van buitenreclame tijdens mijn reclameopleiding. We moesten heel erg werken op billboards en OOH-activaties. En terecht – het is de ultieme test voor toekomstige creatievelingen. Reclameopleidingen besteden nog steeds veel aandacht aan het medium want het vertegenwoordigt de samenvatting van eenvoud en de basis van creativiteit.”
Galerie
Photos