ALDI België pakt uit met een primeur: een groots opgezette reclamecampagne op nationale schaal om duidelijk te maken dat bij ALDI hoge kwaliteit en lage prijs samen gaan. En daarin krijgt het out-of-home medium een prominente plek!
Afgelopen zomer voerde ALDI een reeks onafhankelijke smaaktesten uit bij ruim 1.000 personen. De vraag was eenvoudig: proeven consumenten het verschil tussen bijvoorbeeld de ketchup van ALDI en die van een bekend merk?. De resultaten waren meer dan bevredigend: de ALDI-producten doen het even goed en soms beter dan bekende merken. ALDI zet 12 geteste producten in de kijker in een ambitieuze crossmedia-campagne die het ALDI-motto perfect illustreert: ‘Hoge kwaliteit voor een ALDI-prijs’.
In de campagne is heel wat ruimte voor affichage: de producten zullen te zien zijn op het nationale Adshel & Play-netwerk van Clear Channel en dit nog tot eind dit jaar. Dit unieke netwerk combineert het massale bereik van papier met de enorme flexibiliteit van het digitale.
En dat is niet alles! De Clear Channel-campagne staat op de cover van de ALDI-folder, een mooi bewijs dat de discounter gelooft in het out-of-home medium en de waarde ervan erkent om een boodschap zo breed en snel mogelijk te verspreiden. ‘En zo weet iedereen het!’
De campagne is het resultaat van een samenwerking met Outsight en Blue 449.
Galerie
Photos