Deze zomer heeft in Denemarken de AR (Augmented Reality) voor het eerst het OOH-gebied overgenomen met Kikkoman en haar producten in verband met het nakende grillseizoen, in samenwerking met Clear Channel.
Het hoofddoel van de out-of-home campagne is om de bekendheid van Kikkoman en haar producten te vergroten in aansluiting op het barbecueseizoen. Tegelijkertijd wilde het merk leads genereren voor zijn online receptenwereld en zijn Instagram, die inspiratie bieden voor het koken.
De oplossing
Een QR-code werd op de Kikkoman-campagneposters geplaatst met de tekst “Scan here for cooking inspiration”. Het publiek werd uitgenodigd de code te scannen met de camera op hun telefoon om zo een grill met sojasaus te ontdekken en de directe links naar de online wereld van Kikkoman en de Instagrampagina. Een totale onderdompeling in het hart van de augmented reality ervaring.
Pionier in tijden van crisis.
Kikkoman is niet alleen een nieuwe klant bij Clear Channel Denemarken, maar heeft er ook voor gekozen om midden in de crisis wat meer te investeren en als eerste de AR out-of-home markt te betreden. Het is een zeer positieve ervaring en, volgens verschillende studies, een zinvolle investering. Daarnaast worden merken die investeren in een buitenreclamecampagne gezien als marktleiders en als innovatief en trendy*.
* OCS-studie Zweden.
Galerie
Photos