Van de reuzebanner die vervuilende uitstoot filtert tot gerecycleerde zakken: de campagne Love Beauty & Planet maakt deel uit van een duurzame aanpak in lijn met de doelstellingen van het merk. De cirkel is rond!
Deze zomer onderscheidde Love Beauty & Planet zich door haar betrokkenheid voor schoonheid en planeet te tonen op een 600m² grote banner in hartje Antwerpen. Dit merk koos voor een mega banner uitgerust met de revolutionaire theBreath®, een technologische innovatie ten dienste van het milieu, voorgesteld door Urban Media en Clear Channel. theBreath® is gemaakt van een innovatief materiaal en functioneert als gigantische luchtfilter in het hart van de stad. In één maand tijd heeft de banner het mogelijk gemaakt om de luchtkwaliteit aanzienlijk te verbeteren door het equivalent van vervuilende uitstoot van duizenden auto’s te absorberen.
En dat is nog niet alles! Love Beauty & Planet heeft de mega banner gerecycleerd door het te verwerken tot trendy tassen. Deze worden verdeeld door middel van activering in verkooppunten, op sociale netwerken en via merkambassadeurs. Door het zeildoek een tweede leven te geven, zet het merk zich in voor een kringloopeconomie van zijn communicatie en blijft het dus in lijn met zijn primaire doelstelling: de positieve impact op de schoonheid en de planeet.
“Van creatie tot het recycleren van het communicatiemateriaal, dit project gaf ons de mogelijkheid om ons doel, kleine gebaren van genegenheid, om te zetten in realiteit. Zo kent de gehele opzet van de activatie een circulaire werking, waarbij de bache werd omgezet tot om en nabij 300 totebags die op hun beurt via online- en winkelactivaties worden verdeeld en zo terechtkomen bij de eindconsument”, zegt Stéphanie Coenen, Brand Manager Skin & Hair Unilever.
De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Unilever, Mindshare, Kinetic, Demonstrate, Urban Media en Clear Channel.
Galerie
Photos