- Clear Channel is de trotse sponsor van de Outdoor Lions-awards, die voor het tiende opeenvolgende jaar buitengewone creativiteit bekronen in dit segment.
- De marktleider pakt ook uit met Le Jardin de Clear Channel, een exclusieve ontvangstruimte in de tuinen van het Grand Hotel waar vernieuwende campagnes te zien zijn en diepgravende gesprekken over de reclamesector worden georganiseerd.
- Op de Cannes Lions 2019 is Clear Channel voor het eerst aanwezig als afzonderlijke, onafhankelijke onderneming.
Clear Channel Outdoor Holdings (NYSE: CCO) begint aan een nieuw en boeiend hoofdstuk als onafhankelijke pure-playspecialist in outdoorreclame en plaatst dit jaar tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity de beste creaties van het segment in de schijnwerpers.
Voor het tiende opeenvolgende jaar is de marktleider de trotse sponsor van de categorie “Outdoor Lions” van de prestigieuze Cannes Lions Awards, om buitengewone creatieve prestaties van de voorbije twaalf maanden te vieren en in de verf te zetten. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens het festival op maandag 17 juni.
‘Le Jardin de Clear Channel’ is CCO’s exclusieve ontvangstruimte voor de gehele duur van het festival. De zone zal gebruikt worden als showroom voor creatieve DOOH-campagnes en een aantal van de beste creaties van het segment laten zien van het voorbije jaar. Met werk van merken als Diet Coke, Ikea, Magnum en Vodafone worden de creatieve, dynamische en gerichte mogelijkheden getoond van DOOH (digitale outdoorreclame) die gebruikmaakt van artificiële intelligentie (AI), dynamische boodschappen in real time, geïntegreerde gebruikerscontent en geolocatiegegevens.
Daarnaast wordt in Le Jardin ook ‘Clear Channel presents…’ georganiseerd, een reeks van twee inspirerende opiniesessies. De eerste is een exclusief gesprek met Cephas Williams, oprichter van 56 Black Men, een bezield project dat de stereotypering van zwarte mannen in twijfel trekt aan de hand van fotografie. Tijdens de tweede sessie praten toonaangevende spelers uit de sector in een groepsgesprek over de toekomst van OOH, met onder meer de evolutie naar wetenschappelijk onderbouwde reclame, en wat dit betekent voor merken, agentschappen en de creativiteit.
William Eccleshare, Worldwide CEO van Clear Channel Outdoor Holdings: “De Cannes Lions vallen dit jaar op een bijzonder boeiend moment voor Clear Channel Outdoor. De voorbije weken zijn we een onafhankelijke onderneming geworden, hebben we in Parijs een van de grootste OOH-contracten in Europa binnengehaald en hebben we onze aanwezigheid in Brussel opgevoerd. We zijn dan ook bijzonder verheugd om dit nieuwe hoofdstuk luister bij te zetten door op het festival de beste creaties in Out Of Home in de kijker te plaatsen.
“Jaar na jaar worden de creatieve grenzen in de reclamewereld verlegd, niet in het minst dankzij een slim gebruik van technologie en data. Nu volop geïnvesteerd wordt in de transformatie van Out Of Home, is het belangrijker dan ooit om de uitzonderlijke manier waarop adverteerders ons medium gebruiken, naar waarde te schatten en te vieren.”
Het activeringsprogramma van Clear Channel Outdoor:
- Le Jardin de Clear Channel
Open: Maandag 17 – vrijdag 21 juni
Openingsuren: 8-20 uur (maandag-donderdag); 8-14 uur (vrijdag)
Locatie: Tuinen van het Grand Hotel, Boulevard de la Croisette 45
Le Jardin de Clear Channel is de ontvangst- en evenementenruimte van CCO. Het hele festival lang organiseert het team er recepties en opiniesessies en laat het bezoekers kennismaken met zijn DOOH Showcase en die van zijn partners, Campaign Magazine en de UK Ad Association.
- Clear Channel stelt voor … twee inspirerende opiniesessies:
Dinsdag 18 juni, 11.00-12.00 uur:
Cephas Williams.
Maak kennis met de oprichter van 56 Black Men, een bezield project dat de stereotypering van zwarte mannen in twijfel trekt aan de hand van fotografie.
Cephas is een 27 jaar oude ondernemer uit Zuidoost-Londen, die werkt voor de gemeenschap en de Drummer Boy Studios oprichtte. Het project 56 Black Men vloeide voort uit de frustratie van Cephas over de negatieve portrettering van zwarte mannen in de media en het stigma dat hen opgekleefd werd.
Cephas zal zijn fascinerend verhaal en persoonlijke ervaringen delen samen met de lessen die hij geleerd heeft en de toekomstplannen voor het 56 Black Men-project.
Woensdag 19 juni, 11.00-12.00 uur
The OOH Game Changer.
Toonaangevende spelers uit de sector praten over de toekomst van ‘s werelds oudste reclamemedium nu de sector volop gaat voor AdTech en evolueert naar wetenschappelijk onderbouwde reclame, en over wat dit betekent voor merken, agentschappen en de creativiteit.
Panel:
Alex Bodman, Global Executive Creative Director, Spotify
Barry Cupples, Global CEO, Talon Outdoor
Fiona Field, Director, Core
Andrew Stevens, SVP Research & Insight, Clear Channel Outdoor
Sam Tomlinson, Partner, PwC
Gemodereerd door: Omar Oakes, Global Technology Editor, Campaign
- DOOH Showcase
Bureaus, creatieven en adverteerders kunnen ook de mogelijkheden ervaren van Out Of Home aan de hand van digitale schermen met inspirerende creatieve en innoverende voorbeelden van vooraanstaande adverteerders uit de hele wereld. Deze showcase omvat activeringen van merken als Diet Coke, Ikea, Magnum, Vodafone en Sephora.
- Creativity is GREAT, in samenwerking met het Britse Department of International Trade en de UK Advertising Association:
Clear Channel UK is lid van de collectieve werkgroep onder leiding van de UK Advertising Association om de vertegenwoordiging van het VK in Cannes te ondersteunen. Le Jardin wordt daarom ook de locatie van een aantal diepgravende panelgesprekken onder leiding van de UK Advertising Association. De onderwerpen zullen variëren van de vereisten om het vertrouwen in reclame te herstellen tot manieren om seksuele intimidatie aan te pakken in de sector.
Kijk hier voor het volledige programma.
Er wordt onder meer een panelgesprek georganiseerd met William Eccleshare, Worldwide CEO van Clear Channel Outdoor:
- Donderdag 20 juni 2019, 10.00-11.00 uur
Locatie: Little Black Book & Friends Beach, La Croisette
Creativiteit van wereldformaat managen
Panel:
Alex Mahon, CEO, Channel 4
Mike McGee, CCO, Framestore
William Eccleshare, CEO, Clear Channel Outdoor Holdings
David Pemsel, CEO The Guardian Media Group
Kate Bosomworth, CMO, M&C Saatchi
Moderator: Tracy de Groose, CEO, Newsworks
- ‘Sunrisers’ van Campaign Magazine
Dit jaar werkt CCO ook samen met Campaign Magazine, dat tijdens de hele Cannes Lions een vaste stek krijgt in Le Jardin. Campaign zal de ruimte gebruiken om er zijn ‘Sunriser’-sessies te organiseren, een openhartig en inhoudelijk ontbijtgesprek. Meer informatie vindt u hieronder:
Dinsdag 18 juni, 9.00-10.30 uur:
‘Hoe evolueert creativiteit in een door groei geobsedeerde wereld?’
Woensdag 19 juni, 9.00-10.30 uur:
‘De luidste stem in de kamer – geven nieuwsmerken de samenleving nog steeds vorm?
Donderdag 20 juni, 9.00-10.30 uur:
Het perfecte evenwicht: de relatie tussen klant en agentschap ontrafeld”
- Outdoor Lions Awards, gesponsord door Clear Channel Outdoor
Datum: Maandag 17 juni
Tijd: 7-21 uur
Locatie: Le Palais des Festivals
Opmerking: Dit evenement is enkel toegankelijk voor geregistreerde afgevaardigden.