De World Out of Home Organization [WOO] lanceert een wereldwijde Digital Out of Home campagne – #OurSecondChance – door het onlangs aangestelde Britse creatieve agentschap New Commercial Arts.
De campagne wordt ondersteund door Out of Home mediabedrijven over de hele wereld en door National Trade Associations. De campagne heeft een geschatte mediawaarde van 25 miljoen dollar. Clear Channel sluit zich aan bij dit wereldwijde initiatief door de campagne te plaatsen op haar nationale City Play netwerk en de 4 I-CONIC schermen in Brussel (Delta, De Brouckère, Van Praet en Keizer Karel). Grand Visual verzorgt de productie en distributie van de campagne.
Baudouin Van de Berg, Sales Director, Clear Channel Belgium: “We zijn verheugd om dit wereldwijde initiatief te steunen. Het “out-of-home” medium van de toekomst zal meer dan ooit een positief kanaal voor maatschappelijke boodschappen worden. Deze geëngageerde campagne, die de OOH-community wereldwijd mobiliseert, is daar een perfect voorbeeld van en toont de enorme impact van dit medium aan.”
WOO-voorzitter Tom Goddard zegt: “Our second chance” weerspiegelt, op een onpartijdige manier, de nieuwe post-Covid-wereld. De campagne wil benadrukken dat burgers over de hele wereld moeten nadenken over hun prioriteiten en hun aspiraties.
“New Commercial Arts” heeft een verbluffende campagne geproduceerd die de Out of Home-industrie op zijn best en meest opvallend laat zien: een herinnering aan adverteerders en bureaus dat, nu de wereld weer opengaat voor het bedrijfsleven, Out of Home het enige echte wereldwijde uitzendmedium blijft“.
Grand Visual CEO Neil Morris zegt: “De kwaliteit en de alomtegenwoordigheid van schermen over de hele wereld maken van DOOH het perfecte medium om een wereldwijd publiek op schaal aan te spreken. Gecentraliseerde lokalisatie en reversioning zorgt voor kwaliteitscontrole en maximaliseert de creatieve impact in het diverse DOOH-landschap“.
#OurSecondChance zal in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Afrika, Azië, het Verre Oosten met inbegrip van China en Australië worden getoond. OOH-mediabedrijven die de campagne ondersteunen zijn onder andere Clear Channel wereldwijd; Global, Ocean Outdoor en Ströer in Europa, OUTFRONT Media in Noord-Amerika, oOh! media in Australazië, Phoenix Metropolitan in China en LIVE BOARD in Japan.
Naast de wereldwijde DOOH-campagne zullen ook social media ingeschakeld worden met de hashtag #OurSecondChance. Twitter polls zullen de houding van de consument onderzoeken ten aanzien van de keuzes en kansen die worden gepresenteerd in een wereld die door Covid-19 is veranderd.
Fotos
Galerij