- Trotse sponsor van de Outdoor Lions-awards, voor uitzonderlijke creativiteit in het medium
- CCO gebruikt het befaamde ‘Le Grand Screen’ om de creatieve kracht en flexibiliteit van digitale out-of-home te demonstreren
Clear Channel Outdoor (CCO), een van ‘s werelds grootste outdoor reclamebedrijven, stelt creativiteit centraal in zijn activeringsprogramma tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity van dit jaar. Het eert creatieve prestaties in het medium als trotse sponsor van de Outdoor Lions-awards, én door het creatieve en flexibele potentieel van digital out-of-home (DOOH) te tonen via Le Grand Screen, het gigantische digitale reclamebord van Cannes.
Voor het negende jaar op rij sponsort Clear Channel de Outdoor Lions-categorie van de prestigieuze Cannes Lions Awards. Clear Channel maakt gebruik van het snelle reactievermogen van digitale buitenreclame om de winnende campagnes meteen op Le Grand Screen te tonen, zodra ze bekend zijn gemaakt. Zo worden de opzienbarende creatieve prestaties in het medium van de afgelopen twaalf maanden extra in de kijker gezet.
Clear Channel gaat ook Le Grand Screen gebruiken, een van de grootste rooftop billboards ter wereld, plus kleinere schermen in Le Jardin van Clear Channel – de ontvangst en belevenisruimte van het bedrijf in de tuinen van het Grand Hotel – om een digitale out-of-home showcase* te hosten. Het gigantische reclamebord staat voor het vierde jaar op rij boven op het iconische Grand Hotel. Het gaat activeringen tonen van adverteerders, creatieve en mediabureaus, en digitale OOH-productiebedrijven die vanuit de hele baai van Cannes te zien zijn voor het festivalpubliek. Enkele van de dynamische creatieve concepten: Artificiële intelligentie (AI), hyperlokale contextuele relevantie, real-time berichten, user-generated content, en aggregatie, integratie en visualisatie van gegevens.
Le Jardin van Clear Channel is ook de locatie voor twee op creativiteit gebaseerde events over leiderschap in ideeën. Tijdens de sessies spreken vertegenwoordigers van merken, mediapartners en creatieve bureaus, waaronder Spotify, Karmarama, Huawei en Chase Bank, die spraakmakende discussies op gang zullen brengen over de rol van diversiteit in creativiteit, en de creatieve kansen die OOH in de toekomst zal bieden.
William Eccleshare, voorzitter & CEO van Clear Channel International: “Out of home is zonder twijfel een van de meest creatieve mediums. Technologie heeft het getransformeerd in een echt digitaal medium, waardoor adverteerders meer flexibiliteit hebben gekregen om doelgroepen te bereiken. Creatief denken is nu nog de enige echte beperking ervan.
De lat voor creativiteit wordt in Cannes elk jaar iets hoger gelegd, dus we kijken halsreikend uit naar de verschillende merken, activeringen en winnaars van de Outdoor Lions die tijdens het festival op onze schermen zullen worden getoond.”
Het volledige activeringsprogramma van Clear Channel omvat:
- Showcase Digital Out-of-home
Georchestreerd door Clear Channel – in samenwerking met Liveposter – omvat activeringen van de volgende bedrijven*:
Boondoogle | iHeartMedia | Shiseido |
Buzz Radar | Massive Music | Spotify |
Campaign | MediaMath | The Economist |
Cannes Lions | Microsoft | |
CURB | Mortierbrigade | UGCA |
Department for International Trade | Quividi | WPP |
Huge |
DOOH-campagnemanagement en live verslaggeving worden verzorgd door voodooh.
- Thought Leadership-stream
Clear Channel brengt twee panels samen van experts uit de reclamesector om te praten over:
– Dinsdag 19 juni – 11:00-12:00: Grote geesten denken niet hetzelfde… De rol van diversiteit bij het vormen van creatieve teams voor 21e-eeuwse merken
Technologie versnelt de transformatie van de reclame, maar de snelheid van culturele veranderingen blijft hierbij achter. Creatieve kopstukken van enkele van ‘s werelds meest vooraanstaande bureaus, merken en media-eigenaren discussieren over het belang van diversiteit bij het vormen van teams die de creativiteit en innovatie kunnen leveren die adverteerders wensen, en consumenten verwachten.
Paneldeelnemers zijn onder andere: Clear Channel, Happiness, Karmarama, Spark Media, Spotify
– Woensdag 20 juni – 11:00-12:00: Blade Runner of middelmaat? Hoe ziet de grote buitenwereld eruit voor merken in 2019 en daarna?
Technologie vergroot werelden, en creëert ze zelfs. Wat betekent dat voor onze echte wereld buiten? Hoe zal de out-of-home ervaring zich ontwikkelen in onze steden? En wat zijn de creatieve kansen voor merken?
Paneldeelnemers zijn onder andere: Clear Channel, Chase, Huawai
- Le Jardin van Clear Channel
Le Jardin van Clear Channel is de ontvangst- en eventlocatie van CCO. Bureaus en adverteerders kunnen de out-of-home mogelijkheden ervaren via een selectie van digitale totems die inspirerende voorbeelden van creativiteit en innovatie van vooraanstaande adverteerders uit de hele wereld zullen tonen.
- Outdoor Lions Awards, gesponsord door Clear Channel Outdoor
Datum: Dinsdag 19 juni Tijd: 19-21u Locatie: Le Palais des Festivals