Clear Channel en haar creatieve afdeling Urban Media onthullen een immersieve actie in het station Antwerpen-Centraal voor Coca-Cola Zero Sugar, ter gelegenheid van de UEFA EURO 24 en in samenwerking met RMB.
Elke voetbalfan heeft zijn eigen kleine rituelen, vaak nogal bijzonder, om de stress van de wedstrijd te verdrijven en zijn team aan te moedigen om te winnen. Vertrekkend van dit idee mengt Coca-Cola Zero Sugar zichzelf in deze rituelen en nodigt fans uit om hun ervaringen met het merk te delen in de campagne “The Ritual Cup”, die door Urban Media is omgezet in een creatieve campagne in het station.
Fans verenigen rond hun rituelen
Voor de gelegenheid heeft Urban Media een voetbalactiviteit ontwikkeld die fans onderdompelt in het hart van de actie. Met een interactieve Photocube kunnen fans hun hartstochtelijke momenten vastleggen en delen met hun vrienden en op de sociale netwerken, waardoor de emotie van UEFA EURO 24 tot leven komt tot ver buiten de muren van het station. Een minivoetbalarena van 6 meter breed nodigt fans uit om hun voetbalkunsten te tonen en andere fans uit te dagen in een sfeer van gezelligheid en competitie. Tot slot staat een reusachtig blik Coca-Cola Zero Sugar met een koelkast garant voor koude verfrissingen om de dorst van de atleten te lessen.
De activatie wordt ondersteund door de aanwezigheid van influencers in samenwerking met RMB, waardoor er een sfeer van feestvieren en delen wordt gecreëerd, typisch voor grote wedstrijden. Zonder twijfel het ontmoetingspunt voor fans, waar ze hun dorst kunnen lessen terwijl ze hun momenten delen en onderdeel worden van deze grote festiviteit!
“Aangezien de EURO-campagne in 2024 een prioriteit voor ons is, vonden we het van essentieel belang om een lokale dimensie toe te voegen en zo een gevoel van nabijheid op te wekken bij onze consumenten. Voor ons draait het allemaal om het combineren van zichtbaarheid, impact, ervaring, interactie en inspiratie. Onze campagne impactvoller en relevanter maken op lokaal niveau is alleen mogelijk met lokale partners; dit doen met twee partners zoals Clear Channel en RMB, die al een aantal jaar samenwerken rond dit thema, leek een voor de hand liggende keuze”, legt Naomi Osorio Galan uit, Senior Manager Media Operations BELUX, The Coca-Cola Company.
“Om ons partnerschap met EURO® 2024 te vieren, zetten we de rituelen van de Belgische fans in de kijker. Dankzij de samenwerking met Urban Media kunnen we deze festiviteiten via een live ervaring tot bij onze consumenten brengen. Een onmisbaar lokaal element in ons plan”, voegt Stijn Belaen, Brand Manager Benelux, The Coca-Cola Company.
De campagne loopt tot 7 juni in de monumentale hal van het station Antwerpen-Centraal. Het is het resultaat van een samenwerking tussen Coca-Cola, EssenceMediacom, GroupM, Urban Media en Clear Channel.
Foto’s