Opvallende out-of-home campagne voor Jupiler 0,0% met Urban Media! Enkele dagen geleden werd het Brusselse publiek verrast door twee reclameborden met een opmerkelijk design. Het glas van de planimeter leek geëxplodeerd te zijn na een aanrijding en onthult een boodschap over verantwoord rijgedrag.
Deze actie maakt deel uit van een globale campagne. Om mensen te wijzen op de gevaren van rijden onder invloed, ontwierp Jupiler een uniek bierglas – gemaakt van gebroken autoruiten uit alcohol-gerelateerde ongevallen.
Jupiler kiest deze keer niet voor een traditionele campagne, maar voor een object dat enorm dicht bij de doelgroep staat. Consumenten worden verrassend gesensibiliseerd op de plaats van consumptie: namelijk op café, in hun hand. Het glas draagt de boodschap: auto’s kunnen dan wel een tweede leven krijgen, maar mensen niet. Dus als je rijdt, drink dan 0,0%.
De OOH campagne is het resultaat van een samenwerking tussen AbInbev, BBDO, Publicis Groupe, Outsight, Urban Media & Clear Channel.
Galerie
Photos