Love Beauty & Planet toont haar betrokkenheid bij schoonheid en de planeet, in hartje Antwerpen. De 600m² grote banner in de kleuren van het merk is een grootse aansporing om een gebaar te maken voor de planeet.
Ter ondersteuning van haar campagne heeft dit geëngageerde merk gekozen voor een mega banner die is uitgerust met de revolutionaire theBreath®, een technologische innovatie ten dienste van het milieu, voorgesteld door Urban Media en Clear Channel.
Het theBreath®-effect
theBreath®, méér dan een doorsnee reclame, verbetert aanzienlijk de luchtkwaliteit. De dichtheid van gebouwen in stadscentra creëert een “urban canyon”-effect, gedefinieerd als de ruimte die de straten tussen deze gebouwen overspant. In deze ‘stedelijke canyon’ verzamelen zich allerlei soorten vervuilende stoffen die door diezelfde gebouwen en auto’s worden uitgestoten. theBreath® is gemaakt van een innovatief materiaal en functioneert als een gigantische luchtfilter in het hart van de stad. Het systeem pretendeert niet een einde te maken aan de luchtvervuiling maar ondersteunt bij de oplossing van het milieuprobleem.
Geëngageerde impact
Met dit innovatieve aspect profiteert Love Beauty & Planet van een grote zichtbaarheid, terwijl het in lijn blijft met zijn primaire doelstelling: de positieve impact op de schoonheid en de planeet.
“Elke dag een klein gebaar voor jou en de planeet’ is de purpose van Love Beauty and Planet. Dit jaar communiceren we voor het eerst nationaal met het merk. Samen met Mindshare bekeken we welke kanalen hiervoor het meeste relevant konden zijn en we waren meteen gewonnen voor het voorstel van Urban Media. Hun reclamezeildoek sluit perfect aan bij de purpose van het merk. Het zeil neemt niet alleen luchtvervuiling op uit de directe omgeving, maar we gaan het zeil na de reclamecampagne ook recycleren door er modieuze tassen/zakken van te maken.” Stéphanie Coenen, Brand Manager Skin & Hair ll New Projects.
De campagne is zichtbaar tot 30 juni en is het resultaat van de samenwerking tussen Unilever, Mindshare, Kinetic, Demonstrate, Urban Media en Clear Channel.