Dankzij programmatic kon Mercedes op een selectie van borden in de nabijheid van het Autosalon de werkelijke sfeer van het salon weergeven. Voorbijgangers en automobilisten konden het Classe A model ontdekken via verschillende spots die de stand en de auto van op het salon toonden. De adverteerder gebruikte specifieke creaties in functie van de openingsuren van het salon, maar ook verschillende versies die een beeld gaven vanuit meerdere invalshoeken. Dit resulteerde in een krachtige communicatie, geheel in de lijn met de context.
Peter Zijlstra, Manager Marketing Communication Mercedes-Benz Cars:
« Mercedes is altijd op zoek naar innovaties. We kijken daarbij niet alleen naar onze eigen producten, maar ook naar innovatieve media. Samen met ZenithOptimedia zijn we verheugd om City Play als een van de eersten in te zetten tijdens het autosalon. »
Laurence Henuzet, Digital Trading Manager ZenithOptimedia:
“Ik ben opgetogen dit one-to-many medium te kunnen testen dat geografische nabijheid, consumenteninteresses en een een sterke visuele impact met elkaar combineert.
“Clear Channel lanceert zich in het programmatic avontuur van automated buying en wij verlangen er sterk naar dit aanbod verder uit te breiden, want het is een mooi product dat ons in staat zal stellen een complete strategie te ontwikkelen binnen onze trading desk.”
De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen Mercedes-Benz en ZenithOptimedia.
Galerie
Photos