MINI onthult zijn nieuwe speciale editie in samenwerking met MOSAERT in een innovatieve communicatie-campagne met als doel de stedelijke omgeving te verbeteren, voorgesteld door Urban Media en Clear Channel.
Het MINI x MOSAERT-project (het agentschap van Paul Van Haver, alias Stromae, Coralie Barbier en Luc Van Haver): de MINI ELECTRIC in een prachtige beperkte uitgave als hét ultieme mode-accessoire, maar ook als capsule kledingcollectie van MOSAERT waarbij het tartan motief van de wagen terugkomt in de kledinglijn.
Voor deze atypische samenwerking wordt MINI x MOSAERT tentoongesteld op twee gigantische zeildoeken die strategisch gelegen zijn in Brussel (Belliardstraat) en Antwerpen (Meir). Deze twee hoogwaardige zeildoeken zijn uitgerust met theBreath®, de revolutionaire technologische innovatie ten dienste het milieu, voorgesteld door Urban Media en Clear Channel.
Het theBreath®-effect
theBreath®, méér dan een eenvoudige reclame, verbetert aanzienlijk de luchtkwaliteit. De dichtheid van gebouwen in stadscentra creëert een “urban canyon”-effect, gedefinieerd als de ruimte boven de straten tussen deze gebouwen. In deze ‘stedelijke kloof’ verzamelen zich allerlei soorten vervuilende stoffen die door diezelfde gebouwen en het verkeer worden uitgestoten. theBreath® is gemaakt van een innovatief materiaal en functioneert als een gigantische luchtfilter in het hart van de stad. Het systeem pretendeert niet een einde te maken aan de luchtvervuiling maar ondersteunt bij de oplossing van het milieuprobleem.
Anderzijds onthult het merk zijn spot op het strategisch gelegen LED-scherm in Luik (Boulevard de l’Automobile).
“Het partnership met Mosaert berust voornamelijk op de combinatie van ‘creativiteit’ en ‘duurzaamheid’. Een creatieve campagne is echter maar impactvol als deze ook écht wordt gezien, dus we wisten al snel dat deze unieke campagnevisuals een ongebruikelijk formaat verdienden. Het feit dat we met een concept als theBreath® dan ook nog eens het aspect ‘duurzaamheid’ konden belichten, maakte dat zowel wij als het team bij Mosaert snel enthousiast raakten om deze mediamiddelen te kunnen uitrollen naast onze andere, voornamelijk digitale, activiteiten“, Stijn Vermeulen, Campaign & Content Specialist MINI Belux.
De campagne is tot 28 mei te zien en is het resultaat van een samenwerking tussen MINI Belux, Initiative, TBWA Belgium, Rapport, Urban Media en Clear Channel.
Galerie
Photos