In haar laatste out-of-home campagne nodigt BNP Paribas Fortis iedereen uit om in duurzame beleggingen te investeren, met behulp van innovatieve communicatie om de stedelijke omgeving te verbeteren.
Sinds enkele dagen zijn de inspirerende visuals van de BNP Paribas Fortis campagne te zien op reusachtige zeildoeken in Brussel (Zavel) en Antwerpen (Sint-Jansvliet). Zij nodigen het publiek uit tot duurzame beleggingen en beleggingen met een positieve impact, de kern van de strategie van de Belgische bank. Ter ondersteuning van haar geëngageerde campagne koos BNP Paribas Fortis voor twee enorme baches uitgerust met theBreath®, de revolutionaire technologische innovatie ten dienste van het milieu, voorgesteld door Urban Media en Clear Channel.
Het theBreath®-effect
theBreath®, méér dan een doorsnee reclame, verbetert aanzienlijk de luchtkwaliteit. De dichtheid van gebouwen in stadscentra creëert een “urban canyon”-effect, gedefinieerd als de ruimte die de straten tussen deze gebouwen overspant. In deze ‘stedelijke canyon’ verzamelen zich allerlei soorten vervuilende stoffen die door diezelfde gebouwen en auto’s worden uitgestoten. theBreath® is gemaakt van een innovatief materiaal en functioneert als een gigantische luchtfilter in het hart van de stad. Het systeem pretendeert niet een einde te maken aan de luchtvervuiling maar ondersteunt bij de oplossing van het milieuprobleem.
Positieve impact en visuele impact
Met deze innoverende oplossing combineert BNP Paribas Fortis een hoge zichtbaarheid met de kerndoelstelling van zijn strategie: een positieve impact.
“Wij werden uiteraard aangesproken door het duurzaamheidsaspect van theBreath® en het gebruik van deze technologie versterkt uiteraard ook onze campagne inzake duurzame investeringen. Dit soort innovatie toont aan dat wij ons inzetten voor een duurzamere wereld. Het is een uitgelezen voorbeeld van #PositiveBanking“, legt Yves Wemers uit – Head of Communications Platforms & Performance – Centre of Expertise Communications BNP Paribas Fortis.
De campagne is zichtbaar tot eind november en is het resultaat van de samenwerking tussen BNP Paribas Fortis, Publicis, Havas, Urban Media en Clear Channel.
Galerie
Photos