Een vlaag frisse lucht in het centrum van de hoofdstad. Dat belooft theBreath®, een technische innovatie die gunstig is voor het milieu, voorgesteld door Urban Media en Clear Channel.
Intelligente oplossingen voor de stad
Urban Media lanceert de eerste reclamebanner in België die bijdraagt aan verbetering van de luchtkwaliteit. Urban Media is gespecialiseerd in megabanners tijdens de renovatie van openbare en particuliere gebouwen, en biedt hiermee een waardevolle oplossing om deel te nemen aan de duurzame inrichting van de stedelijke ruimte. Van financiering van de renovatie tot aankleding van het bouwterrein en restitutie van de gevels en dit alles in een zuiverdere omgeving, zowel voor het personeel als het publiek.
En, bij een intelligente stad hoort intelligente mobiliteit. De start-up Cowboy, met zijn geconnecteerde elektrische fiets voor de urban rider, is in het overbelaste stadscentrum van Brussel de eerstekeus adverteerder voor de introductie in primeur van theBreath®.
Het theBreath®-effect
theBreath® is meer dan reclame, het verbetert de luchtkwaliteit aanzienlijk. De dichtheid van gebouwen in de stadscentra vormt als het ware een ‘stedelijke canyon’, de ruimte boven de straten tussen die gebouwen. In deze ‘stedelijke canyon’ verzamelen zich allerlei soorten verontreinigende stoffen die door deze gebouwen en het autoverkeer worden uitgestoten. theBreath® is gemaakt van innovatief materiaal en functioneert als een gigantische luchtfilter in het hart van de stad. Het systeem pretendeert niet een einde te maken aan de luchtvervuiling maar ondersteunt bij de oplossing van het milieuprobleem.
Een ware stadslong
De bekleding is een uit drie lagen bestaand materiaal dat de lucht zuivert, schadelijke stofdeeltjes die uitgestoten worden door gebouwen en auto’s absorbeert, en gezuiverde lucht afgeeft. Het reinigingsproces is volledig passief: enkel de natuurlijke luchtcirculatie in de ‘stedelijke canyon’ is noodzakelijk voor het proces, extra energieverbruik is niet nodig. De cijfers laten zien dat de installatie van theBreath® leidt tot een gemiddelde dagelijkse vermindering van de luchtverontreiniging in de steden. De bekleding gaat vieze geuren tegen en is ook waterbestendig, zodat gebouwen beter beschermd zijn.
De megabanner met de kleuren van Cowboy is momenteel geplaatst op het Koninklijk Conservatorium van Brussel aan de Zavel. Hier valt de innovatieve banner onvermijdelijk op, en zorgt deze bovendien voor een vlaag frisse lucht in het hart van de hoofdstad. theBreath® is beschikbaar op alle strategische locaties van Urban Media, voor communicatie met impact en met als resultaat de verbetering van stedelijke omgeving.
Deze actie is het resultaat van een samenwerking tussen Conservamus, Space, Outsight, Cowboy, Clear Channel en Urban Media.