Als koploper op het gebied van autoveiligheid neemt Volvo het voortouw in DOOH met een totaal vernieuwend preventie-initiatief. De opzet is om automobilisten bewust te maken van de veiligheid van fietsers, die steeds meer aanwezig zijn in Brussel. In het hart van de drukste straat van Brussel (Louizalaan) heeft Volvo ervoor gekozen een City Play-scherm uit te rusten met een dodehoekdetector. Net als de sensor waarmee het merk zijn modellen uitrust, detecteert en waarschuwt deze de automobilisten voor de aanwezigheid van elke fietser. De City Play geeft niet alleen een dodehoekwaarschuwing, maar berekent ook de afstand tussen de fietser en het scherm in real time. Om ervoor te zorgen dat de waarschuwing 24 uur op 24 werkt, is het scherm geprogrammeerd om over te schakelen op een dag- of nachtversie, afhankelijk van de zonsopkomst of ondergang.
Het is een idee dat perfect past in het DNA van Volvo, zoals Lolita Swanet, Marketing Manager van Volvo, besluit: “’Van elke chauffeur een veiliger chauffeur maken’ is het kenmerk van onze Autosalon-campagne, maar het is ook de reden waarom Volvo blijft innoveren. Met dit media idee, maken we de weg een stuk veiliger. Voor iedereen.”
De campagne is zichtbaar tot 07/02 en is het resultaat van de samenwerking tussen Volvo, Mindshare, FamousGrey, FishEye, Kinetic en Clear Channel.