Boodschappen van liefde en eensgezindheid die door het grote publiek worden gecreëerd, worden over de hele wereld uitgezonden op digitale Out of Home schermen. Versterkt door sociale netwerken worden deze boodschappen door miljoenen mensen – thuis – gezien.
#SendingLove is een nieuw wereldwijd initiatief om liefdesboodschappen te promoten die gemeenschappen over de hele wereld verenigen tijdens de strijd tegen de gevolgen van COVID-19. De DOOH-campagne is gelanceerd door buitenreclamespecialist Talon Outdoor en wordt ondersteund door de World Out of Home Organization (WOO) en veel van haar lidorganisaties. Het maakt gebruik van advertentieruimte aangeboden door meer dan 70 media-eigenaars in 153 steden, waardoor het de grootste door gebruikers vervaardigde campagne is ooit op digitaal Out of Home uitgevoerd.
Ontworpen door Grand Visual, moedigt de campagne de deelnemers aan om liefde te sturen naar hen die wonen op plaatsen waar ze zelf niet naartoe kunnen reizen. Hoe doen ze het? Door creatief te zijn en met hun handen het hart symbool te maken en hun foto’s en locaties te uploaden naar www.sendinglove.to. Deelnemers hebben dan de mogelijkheid om te doneren aan het wereldwijde COVID-19 Solidariteitsfonds voordat ze een afdruk krijgen van hun foto die in de door hen gekozen stad op het scherm speelt. Deze kunnen ze dan delen met vrienden en familie via sociale netwerken.
De campagne wordt mogelijk gemaakt door Plexus, het wereldwijde OOH-netwerk van Talon, die samen met hun partners een mediacampagne hebben ontwikkeld met een totale waarde van 15 miljoen dollar. Clear Channel sluit zich aan bij het initiatief om liefdesboodschappen uit te zenden in Brussel op de 4 I-CONIC-schermen (Delta, De Brouckère, Van Praet en Charles V). Het door Grand Visual ontwikkelde systeem mikt geografisch op boodschappen voor de gekozen stad en verbindt gemeenschappen met liefdesboodschappen van op afstand in een demonstratie van wereldwijde solidariteit.
Baudouin Van de Berg, Sales Director, Clear Channel Belgium zei: “We zijn verheugd aan boord te zijn en boodschappen van liefde en eenheid vanuit de hele wereld aan de Belgische populatie te laten zien. Ondanks de beperkingen van lockdown is het geweldig om de out of home gemeenschap samen te zien komen om de effecten van COVID-19 te bestrijden, en sociale afstand in het bijzonder, met een campagne die mensen verbindt en geruststelt dat we hier samen in zitten“.
Frank Bryant, Group Chief Operating Officer, Talon zei: “Het is geweldig om te zien dat een eerste idee om liefde tussen landen te delen, uitgroeit tot een krachtig multi-channel concept. De centrale coördinatie door ons Plexus-team, de samenwerking vanuit ons wereldwijde netwerk en de industrie als geheel is echt inspirerend geweest. De bereidwilligheid van iedereen om dit te doen plaatsvinden heeft geleid tot een eerste media-aanbod voor door gebruikers gegenereerde OOH-creaties, terwijl er tegelijkertijd geld werd ingezameld voor het wereldwijde COVID-19 Solidarity Response Fund”.
Dan Dawson, Chief Creative Officer, Grand Visual zei: “We gaan op weg met één ding in gedachten, om mensen de kans tte bieden om liefde te sturen naar hun lievelingsplaatsen overal ter wereld. Met een internationaal begrepen hartvormig handsignaal in het middelpunt van de creatie – zouden we liefde kunnen delen in steden over de hele wereld, ondanks de beperkingen van lockdown, met deelbare inhoud die verder verspreid wordt via sociale kanalen”.
Galerie
Photos