- Ogilvy UK en Clear Channel hebben de handen ineengeslagen met de Elton John AIDS Foundation om DOOH-schermen om te vormen tot inzamelingspunten voor liefdadigheidsdonaties in heel Europa.
- Iconische beelden van Elton getransformeerd in LQBT-QR codes – een nieuw fondsenwervingsplatform.
Clear Channel UK en Ogilvy UK’s Proud netwerk, zijn een samenwerking aangegaan met de Elton John AIDS Foundation om LGBT-QR Codes te lanceren – een innovatief nieuw fondsenwervingsplatform gelanceerd als onderdeel van Pride 2022.
Een iconische afbeelding van Sir Elton John is omgetoverd tot een LGBT-QR-code – een nieuw fondsenwervingsmechanisme dat monochrome QR-codes verandert in onmiddellijk herkenbare designiconen. De LGBT-QR-codes, die de ganse zomer te vinden zijn in Europese steden, linken gebruikers naar een donatiepagina voor het goede doel.
“Elton’s gezicht verscheen op album covers, tour posters en allerlei fantastische producten, maar een QR- code is zeker een primeur,” zei David Furnish, CEO de Rocket Entertainment en Chairman van Elton John AIDS Foundation. “ We zijn verheugd dat we met de steun van Ogilvy UK en Clear Channel een relevant en zinvol fondsenwervingsplatform hebben kunnen creëren om Pride Month te vieren, wat de missie van de Foundation om stigmatisering en haat te overwinnen vooruithelpt.”
Jason Jarvis, Creative Agency Account Director and LGBTQ+ Crew lead, Clear Channel UK: « Als een one-to-many medium, is out-of-home het perfecte platform om campagnes te brengen die inspireren, informeren en het publiek ondersteunen dat wij bedienen en vertegenwoordigen. Het vieren van de LGBTQ+ gemeenschap is altijd belangrijk geweest voor Clear Channel en door opnieuw samen te werken met Ogilvy hopen we een nog tastbaarder verschil te kunnen maken tijdens het Pride seizoen. »
In gans België is de campagne te zien tot 30 juni op alle digitale City Play schermen en Station Play schermen in de treinstations.
Foto’s
Galerij