Een primeur! Tijdens het WK voetbal in Qatar slaan RMB, Var en Clear Channel Belgium de handen ineen om samen een unieke beleving rond de mooiste doelpunten van het toernooi te bieden. Een aanbod van straffe beelden, opgenomen door de RTBF en de VRT, verschijnt op het digitale OOH-netwerk van Clear Channel en staat open voor sponsoring. Een garantie voor adverteerders om tijdens het WK anders te communiceren en hun merk te koppelen aan een bijzonder creatief project met nationaal bereik.
Het ‘Goal of The Day’-concept werd verleden jaar gelanceerd ter gelegenheid van de UEFA EURO 2020TM. De overeenkomst tussen de RTBF, RMB en Clear Channel Belgium hield in dat het mooiste doelpunt van de dag telkens ‘s anderendaags op het digitale netwerk van Clear Channel in Wallonië en Brussel verscheen. Tijdens het WK in Qatar, dat plaatsvindt van 21 november tot 18 december 2022, blijft het principe hetzelfde. Maar voor het eerst breidt het partnership uit tot drie regies en werkt nu ook Var mee. Dit betekent dat de ‘Goal of the Day’-actie een nationale dimensie aanneemt.
Goal of the Day, voetbalspektakel op straat
Het ‘Goal of the Day’-concept is ontstaan uit een zeer eenvoudig idee: de beelden van het belangrijkste sportevenement van het jaar laten leven op zoveel mogelijk, voor het publiek toegankelijke schermen, inclusief videoschermen in de straat.
De overeenkomst van dit jaar houdt in dat één van de mooiste doelpunten of markante momenten van elke WK-dag ‘s anderendaags op het digitale netwerk van Clear Channel gedeeld wordt. Uiteraard zullen de doelpunten van onze Rode Duivels ook aan bod komen.
De RTBF en de VRT bezorgen de DOOH-regie een selectie van hun strafste beelden. Clear Channel laat ze dan in snacking formaat van zes seconden op zijn 2 m² City-Play- en Station Play-schermen verschijnen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de grote steden en stations van Vlaanderen en Wallonië.
Goal of the Day, een uitgebreide marketingactie
Wat reclame betreft, krijgt de adverteerder-sponsor van ‘Goal of the day’ optimale zichtbaarheid. Zowel in het zuiden als in het noorden van het land zal zijn merk voor en na de uitgezonden beelden op de schermen van Clear Channel op bijzondere manier in de kijker staan.
De ‘Goal of the Day’-actie wordt bovendien ondersteund door een uitgebreide promotiecampagne op de verschillende tv-, radio- en digital-kanalen van de RTBF en de VRT. Ook aan deze campagne zal de adverteerdersnaam worden gelinkt.
Nationale actie dankzij ongekend partnership
Voor het eerst keer werken vijf Belgische partners – drie regies (RMB, Var en Clear Channel Belgium) en twee omroepen (de RTBF en de VRT) – samen aan een project dat adverteerders de mogelijkheid biedt om een nationale, creatieve multimediacampagne rond een impactvol evenement met groot bereik uit te rollen.
Alle partijen zijn blij met deze constructieve, commerciële samenwerking. Ze zet in op de complementariteit van de media en biedt adverteerders een ongekende kans.
Grégory Vandenschrick, Sales Director bij RMB: “Au-delà de notre excellente collaboration déjà effective l’année passée avec Clear Channel, je suis vraiment ravi que cette année, pour un événement d’une telle importance comme la Coupe du monde, nous pouvons proposer aux annonceurs une offre Nord/Sud avec la VAR. Cette offre nationale multi-canaux (Digital, Radio, TV, OOH), générant une telle couverture, est unique en son genre. Nos annonceurs apprécient cette collaboration globale qui leur permet de toucher autant d’individus à divers moments de la journée. Chez RMB, cela renforce notre volonté de réunir les meilleurs partenaires selon les opportunités offertes par l’actualité et nos médias respectifs afin de combler les attentes de nos clients”.
Rudi Janssens, Chief Commercial Officer bij Var: “Het WK is zonder twijfel één van de grootste sportevenementen wereldwijd. Voor adverteerders de kans bij uitstek om hun consumenten te benaderen en voor ons een ideale gelegenheid om een uniek en sterk crossmediaal – en nationaal – aanbod uit te werken. Dankzij de sterke audiovisuele troeven van Var/VRT en RMB en het performant Clear Channel-netwerk kunnen merken hun doelgroep zowel binnen als buiten optimaal bereiken op een zeer waardevol moment én in de juiste context”.
Baudouin van de Berg, Sales Director bij Clear Channel Belgium: “Grace à une parfaite synergie entre RMB, la RTBF, la VAR, la VRT et Clear Channel Belgium, nous sommes heureux de pouvoir proposer à l’occasion de l’événement sportif le plus regardé de cette année 2022 une nouvelle offre sponsoring unique en Belgique au niveau national. Cette collaboration entre les différentes régies illustre parfaitement la complémentarité de nos différents canaux de communication que sont la Télévision, le Digital, la Radio et le Digital Out-Of-Home (DOOH) qui va permettre à l’annonceur de toucher sa cible tout au long de la journée et, cela, à l’échelle nationale. La flexibilité et la souplesse de notre réseau DOOH présent dans la rue, mais aussi dans les plus grandes gares de Belgique, va offrir l’opportunité à l’annonceur d’adapter son message en temps réel en y ajoutant du contenu rédactionnel contextuel pertinent durant toute la compétition”.
Galerie
Photos