- 1253 nieuwe digitale OOH schermen in Zweden zijn toegevoegd aan LaunchPAD, wat betekent dat Clear Channel momenteel meer dan 11.000 schermen beschikbaar heeft voor programmatic buying op 9 Europese markten.
- LaunchPAD stelt Clear Channel Europe in staat om merken meer dan 1 miljard impressies per maand te verstrekken.
- Deze mijlpaal maakt Clear Channel een van de grootste bronnen van OOH programmatic in Europa.
Clear Channel Europe kondigt met trots aan dat het nu meer dan 11.000 digitale Out Of Home (DOOH) schermen voor 9 markten beschikbaar heeft op LaunchPAD, Clear Channel’s programmatic platform dat in 2021 werd uitgerold. Met deze belangrijke mijlpaal wordt Clear Channel, gebaseerd op het aantal beschikbare schermen, een van de grootste programmatic media-eigenaars in Europa met de mogelijkheid om meer dan een miljard impressies per maand te leveren.
Programmatische DOOH-schermen stellen Clear Channel’s LaunchPAD advertentieplatform in staat om echt dynamische en datagestuurde advertentiecampagnes te ondersteunen en bieden nieuwe manieren om advertentiecontent te plannen, te kopen, te activeren en te optimaliseren. De aansluiting van LaunchPAD met de Europese inventaris, planning en sectorgegevens van en naar Clear Channel en haar SSP-partners stelt merken in staat om hun doelgroepen te bereiken, waar ze ook zijn, wanneer ze maar willen.
Clear Channel LaunchPAD biedt RTB-diensten aan op Clear Channel’s DOOH ruimte door middel van private marktplaats overeenkomsten (PMP’s), gebruikmakend van data gevoed door publieksinformatie van Clear Channel RADAR®.
Clear Channel schermen kunnen via LaunchPAD worden geboekt in het Verenigd Koninkrijk, België, Zwitserland, Nederland, Spanje, Italië en Finland, met Frankrijk en Zweden als nieuwste aanwinsten. Clear Channel LaunchPAD is een pan-Europees advertentieplatform dat programmatische, geautomatiseerde en directe inkoopkanalen op deze markten biedt die beschikbaar zijn via SSP-partners Broadsign en/of Hivestack.