Clear Channel kondigt de opening aan van de grootste out-of-home kunstgalerij in België, in samenwerking met Artcrush. Het doel van dit innovatieve initiatief is om het werk van Belgische en internationale kunstenaars te tonen op de digitale schermen van Clear Channel’s advertentienetwerk, waardoor openbare ruimtes in het hele land worden omgetoverd tot een unieke artistieke etalage.
De afgelopen dagen zijn alle schermen van Clear Channel, van treinstations tot drukke straten, virtuele canvassen geworden waarop een grote verscheidenheid aan hedendaagse kunstwerken te zien is. Dit bijzondere initiatief stelt voorbijgangers in staat om kunst te ontdekken in hun dagelijks leven, waardoor er een nieuwe relatie ontstaat tussen kunst en het leven van elke dag.
Het doel van dit gedurfde project is om kunst dichter bij het hart van het publiek te brengen door zichtbaarheid te geven aan getalenteerde kunstenaars, zowel opkomende als gevestigde, variërend van schilderkunst en fotografie tot beeldhouwkunst en digitale kunst. Door hun creaties te exposeren op de digitale schermen van Clear Channel krijgen deze artiesten een uitzonderlijke kans om een breder publiek te bereiken en hun kunst tot leven te brengen binnen de Belgische gemeenschap.
Jan De Moor, Managing Director Clear Channel, zegt: “Wij geloven dat kunst de kracht heeft om betekenisvolle verbindingen te creëren en emoties op te roepen. We zijn verheugd dat we deze unieke artistieke ervaring kunnen aanbieden aan de Belgische bevolking en de artiesten in de kijker kunnen zetten die onze wereld mooier maken door hun creativiteit. Dit initiatief weerspiegelt ons bredere engagement om onszelf te positioneren als een platform voor collectief nut.“
Dit artistieke langetermijnproject zal lokaal en internationaal artistiek talent ondersteunen en promoten en zo bijdragen tot de dynamiek van de Belgische artistieke scène.
Artistieke credits foto/video: Michael Kutsche, Marc Simonetti, Lara Zankoul, Luis Ponce, Shavonne Wong, SlimeSunday, Clement Morin, Bèfè.
Foto’s