Clear Channel kondigt een strategisch partnerschap aan met Vistar Media, gericht op het optimaliseren van de implementatie van haar multi-SSP programmatic tool, Clear Channel LaunchPAD. Het doel? Het vergemakkelijken van nieuwe verbindingen met de DOOH-inventaris om een steeds groter publiek te bereiken.
Een strategische samenwerking
Dit partnerschap markeert een significante nieuwe stap in de programmatische digitale out-of-home (pDOOH) ontwikkeling van Clear Channel. In een voortdurend steven om haar programmatisch aanbod uit te breiden en toegankelijker te maken, heeft het bedrijf de SSP van Vistar Media geïntegreerd in haar multi-SSP tool, Clear Channel LaunchPAD, ontwikkeld door Clear Channel Europe. Belgische en internationale adverteerders, agentschappen en omnichannelplatformen hebben toegang tot geavanceerde programmatische capaciteiten om doelgerichte campagnes te plannen, te activeren en te meten op meer dan 1.000 digitale schermen in het ganse land, inclusief in stations en op straat, en op meer dan 12.000 schermen op Europees niveau. Dit systeem garandeert een snelle, gemakkelijke en betrouwbare verbinding met de DOOH-inventaris en biedt ongeëvenaarde flexibiliteit om diverse doelgroepen te bereiken.
Nu al een success story
Het succes van deze samenwerking blijkt al uit een eerste campagne in samenwerking met het digitaal bureau Clicktrust, die plaatsvond in mei en juni voor de Honda robotmaaiers. De campagne heeft aanzienlijk geprofiteerd van de homogene dekking van Clear Channel en was gericht op de verkooppunten van het merk waar de maaier beschikbaar was. Deze targeting was mogelijk dankzij het Clear Channel RADAR® platform, aangedreven door informatierijke data over het publiek van deze panelen. Dit partnerschap en deze campagne getuigen van het vermogen van Clear Channel om samen te werken met digitale agentschappen die gespecialiseerd zijn in het leveren van effectieve en doelgerichte advertentiecampagnes.
Gido Andriessen, Benelux Lead bij Vistar Media, zegt: “Ik ben verheugd dat de kwalitatieve inventaris van Clear Channel Belgium is toegevoegd aan de SSP van Vistar. Deze integratie verbetert ons vermogen om uit te blinken in het gebruik van gegevens, dynamische creatieve optimalisatie (DCO) en meetmogelijkheden voor alle kopers die gebruik maken van de DSP van Vistar en onze DSP-partners zoals The Trade Desk en DV360.”
Baudouin van de Berg, Sales Director Clear Channel Belgium, concludeert: “Wij zijn enthousiast over dit partnerschap met Vistar Media, dat nieuwe perspectieven biedt door onze klanten een nieuwe toegang te bieden tot onze dynamische, performante en innovatieve advertentieoplossingen. Met een gemeenschappelijke visie op out-of-home als een tijdloos en verantwoordelijk medium, zijn we afgestemd op onze missie om de toekomst van media te creëren.”