Enkele maanden geleden kondigde Clear Channel aan de aanbesteding te hebben gewonnen voor de exploitatie van digitaal straatmeubilair aan de ingangen van de Brusselse metrostations voor een periode van minimaal 12 jaar. Vandaag onthult het bedrijf het ontwerp van deze 125 schermen, waarvan de commercialisering enkele dagen geleden van start ging.
Deze installaties dekken niet alleen het volledige Brusselse metronetwerk, maar zorgen er ook voor dat Clear Channel zijn digitale aanwezigheid in Brussel-Stad en 12 andere omliggende gemeenten aanzienlijk kan versterken. Het resultaat: optimale zichtbaarheid voor adverteerders en een echte reizigerservaring met de weergave van wachttijden aan de ingangen van metrostations en de integratie van informatie over gedeelde mobiliteit.
Een sterke en homogene digitale aanwezigheid in Brussel
Met deze overwinning dekt het nieuwe digitale aanbod nu elke metrostationingang door de hele hoofdstad, met een bereik in drukbezochte plaatsen zoals het Louizaplein, de Waterloolaan, de Naamsepoort, de Hallepoort en de Wetstraat. Deze strategische overwinning stuwt Clear Channel naar de voorgrond als voorkeurspartner voor adverteerders die hun impact in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest willen maximaliseren met een dekking van 93%[1] met een bijzondere focus op Brussel-Stad en toegang tot nieuwe gemeenten zoals Sint-Gillis, Anderlecht, Vorst en Sint-Lambrechts-Woluwe.
Dankzij dit contract kan Clear Channel nu bogen op een aanwezigheid in alle 19 gemeenten!
De meest evenwichtige en homogene nationale digitale aanbieding
En vooral, het digitale aanbod stelt merken nu in staat meer dan 51% van de Belgische bevolking te bereiken. Deze toevoeging vertegenwoordigt een aanzienlijke toename van 15% van zijn totale digitale inventaris (+61% op Brussel 19), waardoor het bedrijf zijn positie als marktleider in DOOH kan versterken met het meest evenwichtige aanbod op de markt en het meest homogeen op nationaal niveau. Deze schermen zijn ook beschikbaar voor programmatische aankoop, met meer dan 11.000 digitale schermen toegankelijk in 9 markten via LaunchPAD
Zorgvuldig design voor een betere reizigerservaring
In samenwerking met Axel Enthoven, de bekende Belgische ontwerper van het agentschap Yellow Window, combineren deze schermen moderne esthetiek met functionaliteit en weerspiegelen ze Clear Channel’s engagement om het stedelijke landschap en de passagierservaring te verbeteren. De schermen zijn uitgerust met tactiele technologie en bieden realtime informatie over de MIVB en de omgeving, waardoor het dagelijks leven van de Brusselse vervoersgebruikers wordt verrijkt.
Jan De Moor, Managing Director bij Clear Channel Belgium, uit zijn enthousiasme: “De introductie van deze schermen betekent een fantastische kans voor adverteerders om zich te tonen op toplocaties in Brussel. Onze samenwerking met de MIVB onderstreept ons engagement om de publieke ruimte te verrijken en tegelijkertijd een innovatieve en effectieve gebruikerservaring aan te bieden. We zijn ervan overtuigd dat ons nieuwe digitale aanbod de manier waarop merken communiceren in de stad zal veranderen.”
Met deze inzet bevestigt Clear Channel zijn leidende positie in DOOH en bevestigt het opnieuw zijn toewijding aan de creatie van een intelligente en onderling verbonden stad.
[1] CIM OOH 2023-02 R15 – estimation target 18-54 Brussels 19 – All CCB Brussels’ digital inventory Adshel & Station Live 10% SOV + Billboard Live 15%
Foto’s