Programmatic digital out-of-home reclame is een snelgroeiend kanaal en een essentieel onderdeel van elke omnichannelstrategie. Deze pagina biedt u een snelle introductie tot programmatic advertising, maar als u meer wil weten over ons krachtige medium en de impact ervan op uw merk, bekijk dan ook Wat is digital out-of-home?
Al vertrouwd met programmatic OOH? Verken Clear Channel LaunchPAD, ons geavanceerde advertentie-aankoopplatform
Wat is programmatic digital out-of-home?
Programmatic DOOH (pDOOH) is een geautomatiseerd inkoopproces (of aankoopproces) van impressies, verrekend op basis van CPM (cost per mille), in bijna real-time, op digitale schermen op straat, het openbaar vervoer en winkelcentra.
Programmatisch kopen biedt volledige controle over het budget en zorgt voor meer flexibiliteit en aanpasbaarheid in de aankoopplanning. Het doel is om op het juiste moment en op de juiste plaats aanwezig te zijn. Dankzij een uitgebreide hoeveelheid data is gerichte targeting van specifieke doelgroepen mogelijk op basis van sociaal-demografische, geografische en gedragscriteria – zowel lokaal, nationaal als internationaal. Daarnaast kan de inkoop worden geactiveerd door triggers zoals het weer, sportuitslagen, specifieke evenementen of productvoorraad. De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos, wat zorgt voor een contextuele boodschap en een grotere effectiviteit van campagnes.
Twee essentiële technologieën zijn vereist:
- Een platform aan de uitgeverskant (Publisher), een ‘Supply Side Platform‘ (SSP) genoemd, waar het digitale inventory wordt aangeboden.
- Een platform aan de koperskant, ‘Demand Side Platform‘ (DSP) genoemd, gebruikt door adverteerders en mediabureaus.
Het SSP-platform communiceert de beschikbaarheid van het inventory, de locatie van de schermen en de verkoopprijs aan het DSP-platform. Het DSP optimaliseert vervolgens de aankoop van de campagne in real-time op basis van het beschikbare inventory en de aankoopcriteria vooraf geselecteerd door de koper, waardoor de beste prijs wordt gegarandeerd.
Waarom kiezen voor programmatic DOOH?
![localization Localization: Adapting Content for Global Impact](https://www.clearchannel.be/wp-content/uploads/2025/02/localization-95x95.png)
![flexilibity programmatic data flexiblity](https://www.clearchannel.be/wp-content/uploads/2025/02/flexilibity-95x95.png)
![dashboard-management-data Dashboard Management: Optimize Your Data for Smarter Decisions](https://www.clearchannel.be/wp-content/uploads/2025/02/dashboard-managemnt-95x95.png)
![context-relevance Contextual Relevance in Programmatic Advertising: Leveraging Data for Impact](https://www.clearchannel.be/wp-content/uploads/2025/02/context-relevance-90x90.png)
![motion motion](https://www.clearchannel.be/wp-content/uploads/2025/02/motion-90x90.png)
Doelgerichte targeting
Programmatic OOH stelt adverteerders in staat om de juiste consument op het juiste moment te bereiken, op basis van publiekssegmenten, nabijheid tot belangrijke locaties, specifieke wijken en andere essentiële demografische kenmerken.
Dynamische creativiteit
Digitale creaties kunnen voortdurend worden aangepast op basis van het tijdstip, de dag van de week, de temperatuur, de verkeerssnelheid en meer.
Meetbaarheid van de campagne
pDOOH biedt datagerichte tools en oplossingen waarmee adverteerders hun out-of-home campagnes kunnen plannen, optimaliseren en meten – vóór, tijdens en na de weergave.
Contextuele relevantie
Campagnes kunnen gebruikmaken van data om berichten dynamisch aan te passen en de advertentieweergave te optimaliseren.
Toegang to duizenden schermen
DOOH kan worden geïntegreerd in bestaande programmatische aankoopplatforms, waardoor grootschalige omnichannel storytelling mogelijk wordt.
Meer weten over DOOH en pDOOH
Our Live offering
Ontdek het meest uniforme nationale digital out-of-home netwerk op de markt, zowel op straat als in stations.
Klaar om uw programmatic digitale campagne te lanceren?
U heeft nu alle inzichten om te begrijpen hoe en waar DOOH uw merk kan versterken.
Vul het formulier in om contact met ons op te nemen en uw volgende campagne te bespreken.